زلزله اسکو خسارتی نداشته است
کد خبر: 4174067
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی:

زلزله اسکو خسارتی نداشته است

مرتضی مینویی با بیان اینکه زلزله احساس شده تبریز در حوالی اسکو بوده است، گفت: گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد خسارتی وجود نداشته است.

مینویی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی

مرتضی مینویی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه زلزله احساس شده تبریز در حوالی اسکو بوده است، گفت: گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد خسارتی وجود نداشته است.

وی افزود: گروه‌های ارزیاب در منطقه فعال شدند تا خسارت‌های احتمالی را بررسی و اعلام کنند.گروه‌های امدادرسان شهرستان اسکو به حالت آماده باش درآمدند.

وی با تأکید بر اینکه تنها مرجع و منبع اعلام میزان، شدت و محل زلزله مدیریت بحران استانداری است، افزود: تنها مرجعی که در حواث می‌تواند اطلاعات و آمار دقیق و درست ارائه دهد مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی است و سایر منابع موثق و قابل تایید نیست.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: گسل اسکو، گسل قدیمی است که بین اسکو و خسروشاه قرار دارد که سابقه تاریخی قدیمی دارد.

وی همچنین در خصوص اطلاعات ضد و نقضی که در زمان بروز زلزله در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر می‌شود، گفت: این آمار بر مبنای سایت‌های زلزله نگار کشورهای اروپایی و آمریکا است با توجه به اینکه در این کشورها اولویت اطلاع‌رسانی سریع است، دقت لحاظ نمی‌شود و براساس میانگین چندین دستگاهی که وجود دارد اعلام می شود که از دقت لازم برخورد دار نیست.

مینویی اظهار کرد: اطلاعاتی که مورد تایید مدیریت بحران استان است، اطلاعات سازمان ژئوفیزیک ایران محسوب می‌شود که بسیار دقیق و با جزییات کامل است که حدود ۱۰ دقیقه پس از وقوع زلزله ارائه می‌شود.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۹ در ساعت هشت و ۵۸ دقیقه و ۴۳ ثانیه در عمق پنج کیلومتری اعماق زمین و در فاصله ۲۴ کیلومتری تبریز حوالی شهرستان اسکو اتفاق افتاد، شدت زلزله کاملاً احساس شد. مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در تمام نقاط شهر زلزله را احساس کردند.

انتهای پیام
captcha