تلاش فعالان اقتصادی فارس برای توسعه مناسبات تجاری با قطر
کد خبر: 4167771
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱

تلاش فعالان اقتصادی فارس برای توسعه مناسبات تجاری با قطر

رئیس اتاق بازرگانی فارس در دیدار با رایزن بازرگانی ایران در قطر مباحث مربوط به توسعه مناسبات اقتصادی استان فارس و کشورهای حاشیه خلیج فارس به خصوص کشور قطر را مورد بحث و بررسی قرار داد.

جلسه مشترک رئیس اتاق بازرگانی فارس با رایزن بازرگانی ایران در قطربه گزارش ایکنا از فارس، محمدصادق حمیدیان، رئیس اتاق بازرگانی فارس امروز، 18 شهریورماه در حاشیه بازدید از ظرفیت‌های صادراتی استان در جلسه مشترک با عباس عبدالخانی رایزن بازرگانی ایران در قطر بیان کرد: تلاش ما در استان فارس برقراری ارتباط گسترده و پایدار تجاری و اقتصادی با کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله کشور قطر است که در این زمینه رایزنی‌هایی با نماینده بازرگانی کشورمان در قطر انجام شده است.

وی افزود: در جلسات با مسئولان ارشد استان مباحث پیرامون افزایش و به‌روزرسانی زیرساخت‌های صادراتی و توسعه همکاری در بنادر قطر و حل مشکلات موجود در صادرات استان فارس با این کشور مذاکره و رایزنی‌هایی انجام شد.

حمیدیان از برنامه‌های آتی مشترک در دستور کار اتاق بازرگانی فارس و رایزن بازرگانی ایران در قطر را برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی قطر عنوان کرد و افزود: اسفندماه 1402 نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی، صنایع غذایی و صنایع وابسته کشور قطر با محوریت ارتقای امنیت غذایی برگزار خواهد شد که اتاق بازرگانی فارس به عنوان پاویون جمهوری اسلامی در این نمایشگاه مشخص شده است.

رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: همچنین با توجه به پتانسیل‌های استان فارس در حوزه درمان، بحث ارتقای توریسم سلامت از مباحث مشترک و مورد تاکید دو طرف است که این موضوع در جلسه‌ای با حضور استاندار فارس نیز مطرح و تصمیماتی اتخاذ شد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات در این زمینه و برای ارتقای توریست سلامت شیراز، مقرر شد به صورت همزمان از سرمایه‌گذاران قطری و ایرانیان مقیم کشورهای حاشیه خلیج فارس برای سرمایه‌گذاری در شهر سلامت شیراز دعوت به عمل آید.

حمیدیان بیان کرد: اعزام هیئت اقتصادی بلند پایه از استان فارس به کشور قطر و بالعکس از قطر به فارس و شیراز با حضور تجار و بازرگانان از موضوعات مورد تفاهم رایزن بازرگانی ایران در قطر و رئیس اتاق بازرگانی فارس بود که مطرح و با استقبال روبه‌رو شد.

وی با اشاره به سابقه حضور تجار و بازرگانان فارس در کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله قطر تصریح کرد: بنا به پیشنهاد مشترک اتاق بازرگانی فارس و رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی در قطر، مقرر شد موضوع رفع روادید توریست‌های قطری در ایران و تسهیل روادید تجار ایرانی به قطر نیز به‌عنوان یکی از مباحث مهم در سفر آتی هیئت دولت به استان فارس مطرح و پیگیری شود.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با توجه به موضوعات مشترک مطرح شده در خصوص استان‌های فارس و بوشهر با کشور قطر گفت: در این زمینه مباحث متعددی مطرح شد که مقرر شد در جهت افزایش همکاری اقتصادی و مراوده تجاری بین ایران و قطر و ارتقای سطح همکاری‌های دو طرف در دستور کار مشترک شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس و استان بوشهر قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha