تلاش فعالان اقتصادی فارس برای احیای واحدهای تولیدی
کد خبر: 4166025
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱

تلاش فعالان اقتصادی فارس برای احیای واحدهای تولیدی

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی فارس کمک به حفظ و سرپا ماندن واحدهای تولیدی و کمک به احیا و چرخه تولیدی، کمک به حل مشکلات جمعی صنعتگران و تلاش برای تدوین و تصویب و اجرای برنامه توسعه صنعتی استان را از جمله مأموریت‌های این کمیسیون بیان کرد.

نوید ایزدپناه، رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، نوید ایزدپناه، عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی فارس، هفتم شهریورماه در نخستین جلسه کمیسیون صنعت با تشریح مدل توسعه صنعتی در دنیا و بیان الزامات به روز جهت تدوین مدل توسعه صنعتی استان گفت: استان فارس به‌عنوان منطقه‌ای مهم کلیدی جایگاهی مهم در برنامه‌های کلان توسعه‌‌ای کشور دارد، بنابراین وجود زیرساخت‌های اولیه مهم‌ترین الزام برای ایجاد مدل توسعه‌ای کارآمد در حوزه صنعت استان است.

وی افزود: کمک به حفظ و سرپا ماندن واحدهای تولیدی و کمک به احیا و به چرخه تولیدی بازنگرداندن واحدهای تعطیل استان، تلاش برای تدوین و تصویب و اجرای برنامه توسعه صنعتی استان فارس، کمک به حل مشکلات جمعی صنعتگران و تلاش برای اصلاح قوانین و آیین‌نامه‌ها در جهت رشد تولید استان، کمک به ایجاد محیط و آشنایی بین واحدهای صنعتی با هدف افزایش زنجیره ارزش را به‌عنوان مأموریت این کمیسیون تعریف کرده و آن را با جدیت دنبال می‌کنیم.

ایزدپناه اظهار کرد: آشنایی با زنجیره‌های صنعتی استان و بهره‌گیری از نقاط قوت جهت سرمایه‌گذاری از مهم‌ترین اقدامات در حوزه توسعه صنعتی استان است که در همین زمینه برنامه‌هایی را در سال 1402 با مشارکت اعضا در این کمیسیون اجرا خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: هدف و چشم‌انداز اصلی ما در حوزه صنعت استان کاهش نرخ بیکاری و افزایش شاخص برابری قدرت خرید(ppp) استان فارس است که به دنبال این مهم می‌توانیم شاهد ایجاد افزایش نرخ تشکیل سرمایه، افزایش سود و درآمد واحدهای صنعتی و افزایش صادرات صنعتی در استان باشیم.

وی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم در این دوره از فعالیت اتاق بازرگانی فارس به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی اقداماتی برنامه‌ریزی شود که به دنبال آن شاهد ارتقای سهم بخش صنعت و تولیدات صنعتی استان در بازار داخل و خارج باشیم.

ایزدپناه با تأکید بر اینکه تجمیع اندیشه‌ها و توانمندی‌های اعضا و همکاری آن‌ها جهت رسیدن به اهداف کمیسیون از اولویت‌های ما در این کمیسیون است، ادامه داد: اتفاق مهمی در حوزه صنعت استان است که ما در این کمیسیون در تحقق این دو مهم از هیچ کمکی فروگذار نخواهیم بود.

در ادامه این جلسه هادی بستام، مدیر برنامه‌ریزی و بودجه استان فارس نیز با ارائه توضیحات تخصصی در خصوص سند آمایش استان گفت: استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی استان و کارشناسان اتاق بازرگانی و کمیسیون‌های تخصصی آن به‌ویژه کمیسیون صنعت جهت تدوین بخش‌های این سند بسیار مؤثر خواهد بود که این مهم را در نظر داریم.

وی افزود: صنعتگران فرماندهان تولید هستند که با توجه به ظرفیت‌های صنعتی استان از پیشنهادات و نظرات اعضای کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی فارس به‌منظور افزایش تولید و محقق شدن شعار سال در استان استقبال می‌کنیم.

مجید کشاورز، معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس هم در خصوص کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید توضیحاتی ارائه کرد و با توجه به بررسی علل رکود یا توقف واحدهای تولیدی در این کارگروه، تسهیلات و مجوز را پرتکرارترین موضوع بررسی شده در کارگروه عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha