ابراز عشق دهه نودی‌ها به ساحت سیدالشهدا(ع)
کد خبر: 4165952
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷

ابراز عشق دهه نودی‌ها به ساحت سیدالشهدا(ع)

موکب «محبان حضرت احمدبن موسی(ع)» یکی از موکب‌های اربعینی است که خدمت‌رسانی در آن توسط جمعی از خادمان و دلدادگان حسینی که بیشتر از نوجوانان و جوانان دهه هشتادی و نودی شهرستان‌های دهدشت و سوق از استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شده است،‌ انجام می‌شود.

موکب محبان احمدبن موسی(ع)هر ساله مردم اقصی نقاط جهان به ویژه کشورمان برای زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) در اربعین حسینی به کشور عراق سفر می‌کنند که در کنار ثواب معنوی،‌ پیاده‌روی از شهر نجف تا کربلا و طی کردن عمودها یکی پس از دیگری حال و هوای دیگری دارد. در مسیر عشق،‌ حضور موکب‌های خدماتی از هر ملیتی عراقی، ایرانی، پاکستانی، کویتی و... چشم‌نوازی می‌کند و خادمانی که با عشق وصف‌ناپذیر از زوار امام حسین(ع) به پذیرایی از زائران با تمامی توان خود مشغول هستند.

هر موکبی بنا به وسع خود خدماتی نظیر اسکان، پذیرایی سه وعده غذایی، سرویس بهداشتی،‌ استحمام،‌ خیاطی و ... را ارائه می‌دهد تا زوار هرچه بهتر بتوانند طی طریق کنند تا به شهر کربلا برسند اما در داخل کشور نیز دلدادگان حسینی مواکبی را در مسیر زائران به مرز ها برپا می‌کنند تا رنج سفر عشاق اباعبدالله الحسین(ع) کمتر شود.

در استان فارس نیز که یکی از کریدورهای اصلی رسیدن زائران به مرزهای کشور عراق محسوب می‌شود، مواکب متعددی در طول مسیر زائران وجود دارد که ایکنای فارس، در این مجال سعی دارد به معرفی آنها بپردازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا زارع، از اعضای هیئت مدیره موکب محبان حضرت احمدبن موسی(ع) در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به فعالیت‌های این موکب گفت: موکب محبان حضرت احمدبن موسی(ع) استان فارس همزمان با فعالیت مواکب‌های مختلف در حماسه میلیونی اربعین حسینی برای خدمت‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله(ع) در 12 کیلومتری گچساران که محل عبور زائرین استان فارس، یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد خصوصاً تمام زائران کشور پاکستان است، برپا می‌شود.

وی ادامه داد: این موکب با مدیریت تعدای از کارکنان مجتمع آموزشی پژوهشگاه نیرو و با همکاری شورای فرهنگی و دینی وزارت نیرو در استان فارس هر ساله به زائران اربعین خدمات صبحانه، ناهار، شام، پذیرایی و اسکان رایگان ارائه می‌کند همچنین خدمات آن از طریق نذورات مردم مؤمن، دوستداران اهل‌بیت و دلدادگان حضرت‌ اباعبدالله الحسین(ع) انجام می‌شود.

عضو هیئت مدیره موکب محبان حضرت احمدبن موسی(ع)، حس خادمی زائران امام حسین(ع) را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: خدمت‌رسانی در این موکب توسط جمعی از خادمان و دلدادگان حسینی که بیشتر از نوجوانان و جوانان دهه هشتادی و نودی شهرستان‌های دهدشت و سوق از استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شده،‌ انجام می‌شود و این جوانان در مسیر خادمی خود مشق اخلاق می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی در کنار خدمت‌رسانی به زوار مورد توجه واقع شده است،‌ گفت: در این موکب نماز جماعت در سه وعده برپا می‌شود و سخنرانی مذهبی توسط مدیر فرهنگی وزارت نیرو در استان فارس،‌ مراسم روضه، مداحی و غرفه مادر کودک برقرار بوده که همزمان با صرف غذای نذر مراسم و آیین عزاداری برای اربعین سیدالشهدا(ع) برقرار است.

زارع با بیان اینکه این موکب دارای ظرفیت اسکان در شب به تعداد 500 نفر است، افزود: همچنین روزانه در سه وعده صبحانه، ناهار و شام ۸ هزار پرس غذا میان زوار حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) توسط این توزیع می‌شود.

عضو هیئت مدیره موکب محبان حضرت احمدبن موسی(ع) یادآور شد:‌ موکب محبان حضرت احمدبن‌ موسی(ع)، بیش از ۷ سال سابقه خدمت‌رسانی در اربعین حسینی دارد و دارای ۸۰ خادم  است.

وی در پایان گفت: این موکب در مساحتی بالغ بر ۲ هکتار، خدماتی همچون اسکان بانوان و آقایان، اطعام، ایستگاه صلواتی(میوه، میوه خشک، انواع نوشیدنی سرد و گرم از قبیل چای، دمنوش، شربت، عرقیات و...) را به صورت شبانه‌روزی به مدت ۲۰ روز قبل از اربعین حسینی انجام می‌دهد.

انتهای پیام
captcha