فعالیت 14 قرارگاه اربعینی هلال‌احمر در مرزهای شرقی و غربی
کد خبر: 4164012
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
اطلاعیه شماره ۱ جمعیت هلال احمر؛

فعالیت 14 قرارگاه اربعینی هلال‌احمر در مرزهای شرقی و غربی

جمعیت هلال احمر در اولین اطلاعیه مربوط به اربعین خود اعلام کرد: 14 قرارگاه هلال‌احمر در مرزهای شرقی و غربی کشور فعال شده است.

فعالیت 14 قرارگاه اربعینی هلال‌احمر در مرزهای شرقی و غربی کشوربه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، این جمعیت در اطلاعیه‌ای، آخرین اقدامات و تمهیدات این جمعیت برای خدمت امدادی به زائران در ایام اربعین حسینی را تشریح کرد. متن اطلاعیه جمعیت هلال‌احمر به شرح زیر است:

جمعیت هلال‌احمر علاوه بر تداوم روند پوشش حوادث کشور، در ایام اربعین حسینی در داخل ایران و مرزهای مشترک با کشور عراق و داخل عراق، خدمات امدادی لازم به زائران حسینی را ارائه می‌کند.

چهار قرارگاه برون مرزی در شهرهای نجف، کربلا، بین‌راه و کاظمین فعال شده تا پوشش درمانی، بهداشتی و امدادی و همچنین هماهنگی و مدیریت لازم درباره سلامت و درمان زائران، در این قرارگاه‌ها انجام شود.  ۱۰ قرارگاه‌ امداد‌‌ونجات نیز در درون مرزها، تشکیل و خدمات امدادی لازم را به زائران حسینی ارائه می‌کنند.

باتوجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از چهار میلیون زائر از مرزهای کشور تردد داشته باشند، سازمان امدادو‌نجات جمعیت هلال‌احمر، هزار و 331 پایگاه، شیفت موقت و سیار ساماندهی کرده تا در طول مسیر به زائران خدمت‌رسانی کنند‌.

قرارگاه‌های اصلی سازمان امدادو‌نجات در شش مرز شلمچه، چذابه، مهران، خسروی، باشماق و تمرچین است که در پنج استان خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی مستقر شده است.

قرارگاه‌های ورودی زائران اربعین امسال در مرزهای شرقی کشور در مرزهای دوغارون، ریمدان و میرجاوه در دو استان خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان فعال شده است و امدادگران و نیروهای داوطلب و متخصص به همراه ناوگان خودرویی شامل آمبولانس، خودروی نجات و سایر خودروهای امدادرسان از ۲۷ مردادماه در این پایگاه‌ها مستقر و به همراه تیم‌های نجات تا پایان مراسم اربعین به صورت شبانه‌روز آماده ارائه خدمات به زائران اربعین هستند.

هفت بالگرد هلال‌احمر در مرزهای غربی برای پوشش حوادث احتمالی در ایام اربعین حسینی، مستقر شده‌اند.  22 هزار امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر نیز در داخل کشور، وظیفه پوشش حوادث و مخاطرات احتمالی و کمک به آسیب‌دیدگان را برعهده دارند و ... نفر در قرارگاه‌ها مستقر هستند.

سه هزار و 500 خودرو، آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و ... در داخل و خارج کشور آماده خدمات‎رسانی به زائران هستند و 10 پایگاه درمانی، آماده ارائه خدمات درمانی به زائرین پیاده‎روی هستند.

700 نفر از پزشکان و پرستاران در قالب، کادر درمانی، در درمانگاه‌های برون مرزی، به زائرین خدمات درمانی ارائه می‌دهند. 200 دانشجوی پزشکی نیز در قالب طرح طریق‎الدورا، به زائرینی که در مراسم پیاده‏روی هستند به  صورت پیاده و سرپایی، خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

همچنین 12 درمانگاه ثابت در شهر کربلا و پنج درمانگاه ثابت در شهر نجف آماده ارائه خدمات درمانی به زائرین هستند.

انتهای پیام
captcha