احداث باغ موزه قرآن شیراز؛ در پیچ و خم بروکراسی اداری
کد خبر: 4163305
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۱

احداث باغ موزه قرآن شیراز؛ در پیچ و خم بروکراسی اداری

بعد از گذشت دو سال از تصویب احداث باغ موزه قصص قرآنی در شیراز، هنوز اجرای این طرح در پیچ و خم بروکراسی اداری مانده و جانمایی این طرح تغییر یافته است.

رضا محمدیان، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس،‌ از دوره چهارم شورای اسلامی شهر شیراز بحث احداث باغ موزه قصص قرآنی مانند باغ موزه قرآنی کشور مالزی در شیراز مطرح شد اما این مسئله تنها در حد طرح ماند و در دوره پنجم شورای اسلامی شهر شیراز به فراموشی سپرده شد. با روی کار آمدن شورای ششم، این طرح مجدداً در دستور کار کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز قرار گرفت.

قریب دو سال است که از مصوبه احداث باغ موزه قصص قرآنی در شیراز که حتی برای آن بودجه‌ای هم در نظر گرفته شده بود، می‌گذرد اما هنوز این طرح به مرحله اجرا نرسیده است. در این راستا خبرگزاری ایکنا تاکنون مصاحبه‌های متعددی با مسئولان مربوطه اعم از اعضای شورای شهر، شهردار، استاندار و سایر مسئولان مربوطه گرفته است.

در اخبار قبلی اعلام شده بود که شورای شهر شیراز برای سال جاری مجدداً برای احداث این باغ موزه بودجه در نظر گرفته خواهد شد و حتی یکی از اعضای شورا محل احداث آن را چهار راه حافظیه اعلام کرده بود اما هنوز خبر دقیقی از این پروژه در دست نیست.

همچنین در نشست خبری شهردار و اعضای شورای شهر، شهردار شیراز در پاسخ به مطالبه خبرنگار ایکنا درباره احداث این باغ موزه تأکید کرد که هیچ طرح مصوب شده‌ای بر روی زمین نخواهد ماند لذا امیدواریم که به زودی شاهد انجام کارهایی در عمل برای اجرای این طرح قرآنی باشیم.

رضا محمدیان، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره آخرین وضعیت احداث باغ موزه قصص قرآنی در این کلان‌شهر گفت: مکان جدیدی برای این احداث این باغ موزه در بلوار چمران و ابتدای پیاده راه قندیلی شناسایی کردیم که در دست بررسی است.

وی در پاسخ به اینکه آیا احداث این باغ موزه بعد از گذشت دو سال هنوز در مرحله جانمایی باقی مانده است، افزود: این موضوع در بروکراسی اداری متوقف شده است. پیش از این جانمایی برای آن در کنار باغ ملی واقع در چهار راه حافظیه شد و طرح آن هم آماده شد اما به دلیل مسائل میراثی، تأیید نهایی برای اجرای این طرح در آن مکان صورت نگرفت و در حالی که می‌توانست کارهای عملیاتی احداث باغ موزه آغاز شود، اجرای این طرح در آن مکان منتفی شد.

محمدیان تصریح کرد: تاکنون مکان‌های مختلفی برای احداث این باغ موزه پیشنهاد شده است. به عنوان مثال یکی از این اماکن بام شیراز بوده است که به نظر ما مناسب نبوده است زیرا به دنبال آن هستیم تا دسترسی مردم به باغ موزه قرآنی راحت باشد و وسایل حمل و نقل عمومی در آنجا رفت و آمد داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: اصرار ما جایی بوده است که دسترسی عمومی آن راحت‌تر باشد لذا اخیراً باغی در چمران شناسایی کردیم و بنا شده ست که ابعاد مختلف اجرای این طرح بررسی شود.

وی گفت: در این رابطه با شهردار شیراز هم صحبت کردیم و موافقت شده است و اگر این جانمایی تصویب شود، می‌توانیم عملیات اجرایی احداث باغ موزه قصص قرآنی شیراز را در سال آینده آغاز کنیم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha