جهاددانشگاهی نقش مهمی در ارتقای شاخص‌های علمی و فرهنگی کشور دارد
کد خبر: 4160722
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت باایمان، امید و اعتماد به جوانان

جهاددانشگاهی نقش مهمی در ارتقای شاخص‌های علمی و فرهنگی کشور دارد

رئیس بنیاد نخبگان استان ایلام گفت: جهاددانشگاهی نهادی انقلابی و علمی برخاسته از تفکرات حضرت امام خمینی(ره) است که با مجاهدت‌های کارکنان خدوم این مجموعه عظیم و ارزشمند، توانسته است نقش بسزایی در ارتقای شاخص‌های علمی و فرهنگی کشور ایفا کند.

محمد ایدی رئیس بنیاد نخبگان استان ایلاممحمد ایدی، رئیس بنیاد نخبگان استان ایلام، در گفت‌وگو با ایکنا از استان اظهار کرد: جهاددانشگاهی، راه عبور کشور از بحران‌های اقتصادی را در حرکت به سمت اقتصاد دانش‌‌بنیان ترسیم کرده و در این زمینه کارنامه‌ای درخشان از تلاش‌های خود به ارمغان گذاشته است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در ایجاد ارتباط میان دانشگاه و جامعه به‌خوبی نقش‌‌آفرینی کرده است، افزود: این نهاد در حمایت از دانشجویان، محققان جوان، شکوفایی استعدادها، توسعه فناوری‌ها و تحقیقات کاربردی گام‌های مؤثری برداشته و امیدواریم با بهره‌گیری از نیروهای متخصص داخلی، تجاری‌‌سازی نتایج تحقیقات و یافته‌‌های علمی و پژوهشی و در نتیجه تولید علم و ثروت، نقش تعیین‌کننده‌‌ای در عبور کشور از بحران‌های اقتصادی به سمت اقتصاد دانش‌‌بنیان ترسیم کند.

ایدی گفت: جهاد در نام این نهاد مقدس گویای تکیه بر شعائر دینی و انقلابی به‌عنوان ویژگی جهادگران در میان اعضای جهاددانشگاهی است و خانواده بزرگ جهاددانشگاهی تاکنون انقلاب اسلامی را در زمینه‌های گوناگون از جمله علمی، یاری کرده و توانسته است در تحقق اهداف مشخص‌ شده در چشم‌انداز مدنظر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نقش‌آفرینی کند.

رئیس بنیاد نخبگان استان ایلام ضمن تبریک ۱۶ مرداد، سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، به کارکنان این نهاد انقلابی، اظهار کرد: از خداوند متعال سلامتی، توفیقات روزافزون و دستیابی به قله‌های رفیع علم و فناوری را برای این عزیزان مسئلت دارم.

انتهای پیام
captcha