نقش تأثیرگذار جهاددانشگاهی در تحقق شعار سال ۱۴۰۲
کد خبر: 4160481
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

نقش تأثیرگذار جهاددانشگاهی در تحقق شعار سال ۱۴۰۲

امام جمعه سوق با اشاره به فرارسیدن ۱۶ مردادماه، سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، گفت: از جهاددانشگاهی به‌عنوان یک مجموعه دانش‌بنیان و نوآور انتظار می‌رود نقش مهمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۲ «مهار تورم و رشد تولید» داشته باشد.

حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل، امام جمعه سوق

حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل، امام جمعه سوق در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به فرارسیدن ۱۶ مردادماه، سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی از نهادهایی است که می‌تواند در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تأثیرگذار باشد، این نهاد انقلابی با تکیه بر نیروهای جهادی و به‌خصوص جوان متخصص خود توانسته گام‌های مؤثری در پیشرفت‌های علمی و پژوهشی کشور بردارد و امید است از این پس نیز در مسیر تحقق آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی حرکت کند.

وی افزود: اظهار لطف مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور به جهاددانشگاهی و خطاب به مجموعه‌ای جوان و ‌توانمند و‌ خودباور مسئولیت جهاددانشگاهی را سنگین‌تر کرده و باید با تمام توان در راه رسیدن به انتظار معظم له و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تلاش کنند، جهاددانشگاهی از اساس نهادی انقلابی و فرهنگی بوده و هدف آن ایجاد خودباوری در نسل جوان و دانشگاهی و ارتقای هویت ایرانی و اسلامی است.

امام جمعه سوق با بیان اینکه یکی از اهداف جهاددانشگاهی بومی‌سازی علم و پیشرفت براساس مبانی دینی است و باید تلاش کنند که اساس فرهنگ جهادی بومی‌سازی انجام شود، اضافه کرد: جهاددانشگاهی پتانسیل بسیاری در حوزه‌های متنوع و رشته‌های مختلف آموزشی، پرورشی، پژوهشی، کارآفرینی و آموزش مهارت‌های تخصص‌محور در راستای اشتغال‌زایی دارد.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل در ادامه تصریح کرد: از جهاددانشگاهی به‌عنوان یک مجموعه دانش‌بنیان و نوآور انتظار می‌رود نقش مهمی در تحقق شعار سال مقام معظم رهبری داشته باشد، زیرا این نهاد با شناسایی افراد نخبه و جوانان با استعداد، ‌توان حل مشکلات و رفع موانع را داراست که موضوعی بسیار حائز اهمیت است.جهاددانشگاهی باید برمبنای فعالیت‌های برنامه‌محور پیش برود و همچنین این نهاد انقلابی باید تلاش بیشتری نسبت به سنوات گذشته در جهت جذب استعدادهای برتر و نخبگان مبذول کند.

وی بیان کرد: جهاددانشگاهی باید در مسیر اصلی خود گام بردارد و اقدام به رفع ایرادات و نواقص در حوزه صنعت یا دانشگاه کند تا بتواند نیازمندی‌ها را احصاء و شناسایی کرده و با بهره‌مندی از قابلیت‌های خود به رفع نیاز‌های سطح جامعه کمک کند و خدمت‌رسانی در راستای اهداف انقلاب را در مقیاس وسیع‌تر انجام بدهد که در این‌ صورت شاهد تحولات قابل توجهی خواهیم بود.

امام جمعه سوق در پایان گفت: جهاددانشگاهی یعنی کاری جهادی و علمی برای رفع موانع توسعه و رسیدن به موفقیت بالاتر برای رفاه بیشتر مردم که در صورت تحقق این اهداف، قطعا پیشرفت جامعه را به‌دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha