وزیر خارجه سوئد: خواستار تقویت روابط با کشورهای اسلامی هستیم
کد خبر: 4160407
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳

وزیر خارجه سوئد: خواستار تقویت روابط با کشورهای اسلامی هستیم

در حالی که کشور سوئد همچنان به صدور مجوز برای هتک حرمت قرآن ادامه می‌دهد، وزیر خارجه این کشور امروز گفت که استکهلم خواستار تقویت روابط با کشورهای اسلامی است.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک عربی، توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد، طی بیانیه‌ای گفت که استکهلم خواستار تقویت روابط با کشورهای اسلامی است.

وی تصریح کرد که روز جمعه با سفرای بیش از ۲۰ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی گفت‌وگو داشته و به دنبال ادامه این گفت‌وگوها است.

نهم مردادماه بود که یک تبعه سوئدی - عراقی به همراه شخص دیگری اقدام به سوزاندن نسخه‌ای از قرآن در مقابل پارلمان سوئد کردند.

این اقدام هتاکانه برای سومین بار در یک ماه اخیر در سوئد در حالی صورت گرفت که وزارت امور خارجه سوئد هشتم مرداد ماه در بیانیه‌ای مدعی شد این کشور هرگونه اقدام اسلام‌هراسانه را به شدت رد کرده و هتک حرمت قرآن یا هر کتاب مقدس دیگر، توهین‌آمیز بوده و بی‌احترامی به شمار می‌آید.

بیلستروم در ادامه سخنانش اضافه کرد: بازیابی اعتماد و اطمینان زمان بر بوده و من بخش قابل توجهی از این دوره را به تقویت روابط با کشورهای مسلمان اختصاص خواهم داد.

وزیر خارجه سوئد ادامه مدعی شد که دولت وی به شدت آتش زدن نسخه‌های کتاب‌های مقدس را رد کرده و افزود که وزارت دادگستری تحلیلی را ارائه کرده و در حال کار کردن بر روی درخواستی برای بازبینی قانون نظم عمومی است.

روز گذشته نیز نیز یک زن به نام مرجان بیرامی در منطقه بروما در استکهلم پایتخت سوئد قران را آتش زد.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که این زن، این جنایت شنیع را با حمایت کامل پلیس سوئد مرتکب شده است. در پی اقدامات اخیر در سوئد و دانمارک در اهانت به قرآن کریم، روابط این کشورها با کشورهای مسلمان غرب آسیا تیره شده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha