ضرورت تأمین مسکن متناسب با نیازهای روز جامعه
کد خبر: 4159191
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

ضرورت تأمین مسکن متناسب با نیازهای روز جامعه

مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی بر لزوم تأمین مسکن شهری توسعه یافته متناسب با نیاز امروز جامعه تأکید کرد و گفت: ازدواج‌هایی که انجام می‌شود و تقاضاهایی که از سوی ساکنان شهرهای بزرگ هر روز بیشتر می‌شود، بیانگر تقاضا برای مسکن شهری بیشتر است.

بازدید مسئولان وزارت راه و شهرسازی از پروژه نهضت ملی مسکن، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، حسین مذنب، مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی امروز، 8 مردادماه در بازدید از طرح مسکونی نشاط شیراز، بر لزوم تأمین مسکن شهری توسعه یافته متناسب با نیاز امروز جامعه تأکید کرد و گفت: ازدواج‌هایی که انجام می‌شود و تقاضاهایی که از سوی ساکنان شهرهای بزرگ هر روز بیشتر می‌شود، بیانگر تقاضا برای مسکن شهری بیشتر است و بنیاد مسکن با پاسخ دادن به این نیازها در عرصه تلاش بیشتر و خدمت به جامعه گام بر می‌دارد.

وی، اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهرها را اقدامی در راستای تأمین مسکن متقاضیان دانست و افزود: دولت با تعهد ساخت یک میلیون مسکن در سال اقدامات شایسته برای خانه‌دار شدن طیف وسیعی از جمعیت شهری انجام داده است.

قربانی، مدیر کل بازرسی وزارت کشور نیز در حاشیه این بازدید از خدمات بنیاد مسکن تقدیر کرد و گفت: طرح‌های حمایتی مسکن و  طرح نهضت ملی مسکن که جهت تأمین مسکن است، برای خانواده‌هایی است که از داشتن مسکن، محروم هستند. این طرح‌ها تأمین‌کننده منافع جمعیت قابل توجهی از جامعه است که باید با شتاب قابل قبولی تداوم یابد.

سید علیرضا حمیدی، مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس نیز در حاشیه این بازدید با بیان گزارشی از اجرای طرح‌های تأمین مسکن شهری در استان فارس گفت: راهبردهای مختلفی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) طراحی شده است، از جمله این راهبردها این است که ساخت و ساز فعلی مسکن که توسط بخش خصوصی سالانه بین ۳۲۰ تا ۳۵۰ هزار واحد است، ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه تحریک تقاضا در بافت فرسوده شهری از دیگر راهبردها برای ساخت مسکن شهری  است، افزود: در شرایط فعلی بیش از ۱۴۴ هزار هکتار بافت فرسوده مصوب در شهرها شناسایی شده  که این‌ها مسائل ویژه‌ای از جمله ناپایداری را در شهرها  به همراه دارد. توسعه مسکن شهری در این مناطق به تقاضای طیف وسیعی از جمعیت شهری پاسخ می‌دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس اظهار کرد: طرح‌هایی مانند نهضت ملی مسکن ساخت واحدهای مسکونی برای دهک‌های اول تا سوم و در استطاعت خانوارهای این دهک‌هاست که مقرر شده این بخش با حداکثر حمایت دولت ساخته شود و  نقطه کانونی آن  طرح نهضت ملی مسکن است.

انتهای پیام
captcha