چرا صهیونیست‌ها پشت پرده اصلی قرآن‌سوزی‌های اخیر هستند + صوت
کد خبر: 4158951
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۳
قنادباشی پاسخ می‌دهد:

چرا صهیونیست‌ها پشت پرده اصلی قرآن‌سوزی‌های اخیر هستند + صوت

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه صهیونیست‌ها از دو منظر به دنبال تقدس‌زدایی از قرآن بوده و هستند، گفت: دلیل اول به خاطر وجود آیاتی در قرآن است که به صفات و کارنامه منفی آنها در طول تاریخ اشاره می‌کند و دلیل دوم که در وضعیت فعلی اهمیت بیشتری دارد تأثیر آموزه‌های قرآن بر پیروزی‌های دو دهه اخیر گروه‌های مقاومت و وحدت گروه‌های سنی و شیعی فلسطینی و لبنانی در مبارزه علیه رژیم صهیونیستی است.

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل غرب آسیا

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت‌وگو با ایکنا درباره تکرار قرآن‌سوزی در غرب و عوامل و ریشه‌های آن به ویژه نقش پشت پرده رژیم صهیونیستی گفت: قرآن‌سوزی ریشه‌های متعددی دارد اما براساس تحلیل‌ها و اطلاعات دقیق، رژیم صهیونیستی پشت پرده و بازیگر اصلی چنین جسارت‌هایی به مقدسات اسلامی هستند. صهیونیست‌ها از دو منظر به دنبال تقدس‌زدایی از قرآن بوده و هستند؛ دلیل اول به خاطر وجود آیاتی در قرآن است که به صفات و کارنامه منفی آنها در طول تاریخ اشاره می‌کند و ماهیت حقیقی آنها را معرفی می‌نماید.

وی افزود: برهمین اساس آنها از د‌ه‌ها سال پیش تلاش کردند چنین آیاتی از قرآن را حذف کرده و یک قرآن تحریف‌شده را منتشر کنند. به عبارتی مبارزه صهیونیست ها با قرآن امر جدیدی نیست و ریشه تاریخی دارد.

نگرانی جدی صهیونیست‌ها از نقش الهام‌بخش مبارزاتی قرآن 

قنادباشی اظهار کرد: دلیل دوم که در حال حاضر برای صهیونیست‌ها فوریت بسیار بیشتری هم دارد این است که آنها معتقدند مجموعه شکست‌هایی که در دو دهه گذشته برخلاف دهه‌های قبل‌تر از آن، از فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها خورده‌اند، ریشه در آیات الهام‌بخش قرآن دارد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا یادآور شد: به عبارتی رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده قدرت فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها از آموزه‌های کمونیستی، لیبرالی و ناسیونالیسم عربی نیست بلکه منبع الهام‌بخش این دو دهه گروه‌های مبارز فلسطینی‌ و لبنانی، قرآن است که سبب وحدت میان گروه‌های مقاومت شیعی و سنی شده و توان مبارزاتی و جهادی آنان را افزایش داده و همکاری میان این گروه‌ها را علیه رژیم صهیونیستی شدت بخشیده است.

وی ادامه داد: در حقیقت نگرانی صهیونیست‌ها از قرآن در وضعیت فعلی بیشتر از این ناحیه است. برهمین اساس به خیال باطل خود با تقدس‌زدایی از قرآن و توهین به این کتاب آسمانی، هم محور وحدت اصلی در جهان اسلام میان شیعه و سنی تضعیف می‌شود و هم قرآن به مثابه یک منبع الهام‌بخش برای جهاد و مقاومت برای مسلمانان علیه آنها از میان می‌رود.

قنادباشی تصریح کرد: در واقع صهیونیست‌ها به خوبی متوجه شده‌اند قرآن انگیزه‌های مبارزه با ظلم و اشغالگری را تقویت و تبیین می‌کند و روحیه ایثارگری و شهادت در راه خدا را گسترش می‌دهد و همه اینها مانع بزرگی بر سر بقا و توسعه اشغالگری آنها است.

ریشه ضدیت دنیای غرب با قرآن 

این کارشناس مسائل غرب آسیا ابراز کرد: در کنار صهیونیست‌ها، دنیای غرب نیز از جنگ‌های صلیبی تا امروز با قرآن و اسلام در حال مبارزه بوده و همواره به دنبال حذف اسلام بودند اما هیچگاه موفق نشدند به نحوی که گلادستون، نخست‌وزیر بریتانیا در قرن نوزدهم، قرآن را در پارلمان انگلیس به دست گرفت و گفت به شرط از میان رفتن قرآن و کعبه است که می‌توانیم بر مسلمانان مسلط شویم. در خصوص کعبه سعی کردند گروهی وابسته به خود را در حجاز مسلط کنند تا کارآیی حج و کعبه از بین برود و در زمینه قرآن در پی تقدس‌زدایی از آن هستند.

وی بیان کرد:‌ در حال حاضر هم غربی‌ها متوجه قدرت تمدن‌سازی اسلام که در مسیر تبدیل امت اسلامی به یک قطب قدرت جهانی است، شده‌ و آن را ریشه در قدرت وحدت‌آفرینی قرآن می‌دانند ولذا می‌خواهند با این هتک حرمت‌ها نسبت به قرآن، عنصر و مؤلفه اصلی وحدت و قدرت جهان اسلام را تضعیف کنند اما تجربه ثابت کرده این اقدامات همواره نتیجه عکس داده و وحدت و انسجام جهان اسلام را بیشتر کرده است.    

ایجاد بازدارندگی با واکنش‌های قاطع و یکپارچه جهان اسلام 

قنادباشی درباره ارزیابی خود از واکنش‌های جهان اسلام و نقش بازدارنده آن گفت: اقدامات و واکنش‌های کشورهای اسلامی در این مرتبه مؤثرتر از قبل بوده و یک حالت انفعال و واهمه را در دولت‌های سوئد و دانمارک ایجاد کرده است. چندین سال پیش در دانمارک نسبت به ساحت پیامبر اسلام(ص) توهین شد که دولت این کشور با واکنش شدید کشورهای اسلامی روبرو شد و این بار دولت این کشور به سرعت قرآن‌سوزی اخیر را محکوم کرد اما این کافی نیست و باید با جدیت با خاطیان برخورد کند.

کد

این کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: سوئدی‌ها هم قطعاً تجربه تلخی از واکنش‌های یکپارچه جهان اسلام پیدا خواهند کرد و همین الان هم این واکنش‌ها آنها را دچار انفعال و سردرگمی کرده است. به طور قطع واکنش‌های اساسی کشورهای اسلامی یک بازدارندگی ایجاد می‌کند و موجب می‌شود کسانی هم که در گوشه کنار دنیا در فکر و خیال توهین به مقدسات مسلمانان هستند، با دیدن هزینه‌های سنگین این اقدام، از انجام چنین کاری منصرف شوند.  

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام
captcha