انجام فعالیت‌های مأموریت‌محور؛ مهمترین مزیت جهاددانشگاهی + فیلم
کد خبر: 4157066
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/1

انجام فعالیت‌های مأموریت‌محور؛ مهمترین مزیت جهاددانشگاهی + فیلم

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت‌های مأموریت‌محور یکی از مهمترین محاسن جهاددانشگاهی است، گفت: جهاد صاحب فنون بوده و نخواسته تا در همه حوزه‌ها ورود پیدا کند و راز موفقیت در این زمینه نیز تمرکز و استمرار بوده است.

امیرحسین بانکی‌پورامیرحسین بانکی‌پور، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با ایکنا، در رابطه با شاخصه‌های جهاددانشگاهی و نقش آن در زیست‌بوم علمی و فرهنگی کشور اظهار کرد: رویان یکی از افتخارات و پیش‌روها برای حرکت‌های ناب علمی در کشور ما بوده است. به تعبیر مقام معظم رهبری رویان خود یک سلول بنیادی برای حرکت‌های علمی بود که انجام شد و کارهای علمی دیگری که بعدها انجام شد نیز شجاعت و جسارت خود را از بچه‌های رویان اخذ کرد.

وی افزود: امروز همگی ما به فرزندان رویان افتخار می‌کنیم. در این زمینه باید یادی کنیم از مرحوم کاظمی آشتیانی و همچنین، محمدحسین نصر اصفهانی که خدمات فراوانی را برای رویان داشته‌اند و امیدواریم که این فعالیت‌ها روز به روز بالنده‌تر باشد. البته خواهش ما این است که پژوهشگاه رویان در حوزه ناباروری که امروز یکی از مهمترین مسائل و دغدغه‌هاست، به خوبی ورود پیدا کند؛ چراکه امروز بیش از سه میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارند و پژوهشگاه رویان باید طرح‌های نابارورانه خود را به این سمت ببرد.

بانکی‌پور ادامه داد: پژوهشگاه رویان می‌تواند شرایط را برای خانواده‌هایی که از لحاظ مالی در مضیقه هستند، فراهم کند و با انعقاد تقاهم‌نامه‌ با شرکت‌های بیمه‌ این زمینه را ایجاد کند. البته در این زمینه تمامی مشکلات از لحاظ قانون مرتفع شده و کافی است که رویان فقط نسبت به انعقاد قرارداد با بیمه‌ها اقدام کند تا خانواده‌ها بتوانند از خدمات رویان استفاده کنند.

وی تصریح کرد: یکی از محاسن جهاددانشگاهی این است که به صورت مأموریت‌محور پیش رفته است. جهاد حتی در مسائل علمی نخواسته است تا در همه حوزه‌ها وارد شود و در این زمینه چند حوزه مشخص را دنبال کرده است. این بدان معناست که جهاد صاحب فنون بوده و نخواسته تا در همه حوزه‌ها ورود پیدا کند و راز موفقیت در این زمینه نیز تمرکز و استمرار بوده است که به توفیق الهی به نتیجه رسیده و با روحیه جهادی به این توفیقات دست پبدا کرده است. 
   

انتهای پیام
captcha