موفقیت جایزه کربلا در کشف استعدادهای جدید قرآنی بقاع متبرکه/ تقدیر از ایکنا
کد خبر: 4154874
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
رئیس دارالقرآن آستان حسینی بیان کرد:

موفقیت جایزه کربلا در کشف استعدادهای جدید قرآنی بقاع متبرکه/ تقدیر از ایکنا

دبیر دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کربلا، کشف استعدادهای جدید و ممتاز قرآنی از برخی عتبات مقدسه، زیارتگاه‌ها، مقامات و مساجد معروف جهان اسلام را از امتیازات مهم این مسابقات دانست و گفت: این رویداد قرآنی فرصتی برای رساندن صوت و پیام قرآن به جهانیان بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به کربلای معلی، شیخ خیرالدین علی الهادی، با بیان این مطلب در آیین اختتامیه دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کربلا که صبح امروز، 22 تیرماه، در صحن حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلای معلی برگزار شد، گفت: «در ابتدا برپایی موفقیت‌آمیز این مسابقات را به اهل قرآن و دوستداران کلام وحی تبریک می‌گویم و امیدوارم که این تلاش مبارک، اقدامی در جهت تقرب به ذات حق تعالی و امام حسین(ع) باشد».

وی افزود: یکی از مظاهر پیروزی دین و اسلام، توجه به مقدسات و این رویداد قرآنی تلاشی برای رساندن صدای کلام وحی به سراسر جهان بود.

شیخ خیرالدین علی الهادی در ادامه گفت: این مسابقات تلاشی بشری است و قطعا کامل و جامع نبود، اما این مسابقات چند پیام و دستاورد داشت که نخستین آن ارتباط بیشتر امت اسلام با قرآن است.

مدیر دارالقرآن آستان حسینی با اشاره به اقداماتی که در جهت اهانت به قرآن و مقدسات در جریان است، گفت: این رویداد قرآنی اقدامی در جهت مقابله با این افراد موهن و دفاع از کتاب الهی بود و حضور شخصیت‌های برجسته قرآنی در این زمینه بسیار تأثیرگذار است.

وی در ادامه خطاب به حاضران در این مسابقات گفت: «شما کارت حضور خود را در این مسابقات از امام حسین(ع) دریافت کرده‎‌اید، و این برای همه ما مایه افتخار است که در جوار حرم حسینی به قرآن خدمت می‌کنیم و در رساندن صدا و پیام قرآن به جهانیان سهیم هستیم».

شیخ خیرالدین علی الهادی در ادامه تعامل و آشنایی میان قاریان و حافظان را از دیگر دستاوردهای این مسابقات دانست و گفت: این رویداد قرآنی توانست نخبگان حفظ و قرائت را گردهم آورد و حضور اساتید قرآنی در این محفل نورانی نیز از دستاوردهای ارزشمند آن بود.

دبیر مسابقات در ادامه سخنان خود به پوشش رسانه‎‌ای این مسابقات اشاره کرد و گفت: برخی از کلیپ‌های صوتی و تصویری این مسابقات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نزدیک یه یک میلیون بیننده از کشورهای مختلف جهان داشته است.

وی همچنین ضمن شکرگزاری از خداوند متعال و امام حسین(ع) به خاطر توفیق در برپایی این رویداد قرآنی، از حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ مهدی کربلایی، متولی شرعی آستان حسینی و مدیریت آستان، داوران، قاریان و حافظان و نهادها و مؤسسات قرآنی شرکت‌کنندگان در برپایی این مسابقات تقدیر کرد.

شیخ خیرالدین علی الهادی در پایان از شبکه‌های رسانه‌ای از جمله شبکه ماهواره‌ای قرآن وابسته به شبکه کربلا، خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مرکز رسانه قرآنی دارالقرآن آستان حسینی، رادیو قرآن کربلا و رادیو «الروضة‌ الحسینیة» به خاطر پوشش مطلوب رسانه‌ای این رویداد قرآنی تقدیر کرد.

انتهای پیام
captcha