حافظ برتر مسابقات کربلا: داوران صوت و لحن نقش پررنگی در نتایج حفظ داشتند
کد خبر: 4154867
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲

حافظ برتر مسابقات کربلا: داوران صوت و لحن نقش پررنگی در نتایج حفظ داشتند

محمد خاکپور، نماینده آستان قدس رضوی در مسابقات بین‌المللی جایزه کربلا که رتبه نخست رشته حفظ کل قرآن این دوره را به دست آورد گفت در این دوره داوران صوت و لحن، نقش مهمی در انتخاب نفرات برتر در بخش حفظ داشتند.

دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کربلا ویژه نمایندگان آستان‌های مقدس، زیارتگاه‌ها و بقاع متبرکه که از روز یکشنبه، ۱۸ تیرماه، در صحن حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلا آغاز شده بود امروز پنجشنبه، ۲۲ تیرماه با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

محمد خاکپور، نماینده اعزامی آستان قدس رضوی، موفق شد رتبه نخست رشته حفظ کل قرآن این مسابقات را بدست آورد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در کربلا درباره پیش‌بینی خود از کسب رتبه گفت: با توجه به اینکه این مسابقات نوظهور است و امسال دومین دوره آن برگزار شد و بحث‌های آیین‌نامه‌ای آن برای متسابقین چندان شفاف نبود، این نتیجه برای من غیرقابل پیش‌بینی بود.

وی افزود: در بخش قرائت هم نتیجه بر خلاف انتطار ما رقم خورد. در عین حال با توجه به سه مرحله رقابت بین حفاظ، من در مرحله اول یک اشتباه حفظی داشتم اما در دو مرحله بعد سعی کردم تمرکز خود را بالا ببرم و به لطف خدا توانستم رتبه اول را کسب کنم.

وی تأکید کرد: با وجود اینکه تعداد متسابقین  زیاد نبود و در مجموع 20 نفر شرکت داشتند اما به دلیل سطح بالا مسئولان برگزاری مجبور شدند 10 نفر را به فینال ببرند و فینال را به صورت قرنطینه‌ای برگزار کنند که حاکی از رقابت خوب بین رقبا داشت.

خاکپور با تأیید نظر برخی کارشناسان که معتقدند با توجه به اینکه در بخش حفظ، 60 نمره به حفظ و 40 نمره به وقف و ابتدا اختصاص داشت، داوران صوت و لحن بیشتر از داوران بخش حفظ تعیین کننده بودند گفت: اکثرا حفاظ در حفظ قوی بودند و داوران بخش قرائت در نتایج، تعیین کننده بودند.

وی تأکید کرد: من پس از اجرای خودم در سالن حضور نداشتم اما نظر کارشناسان از جمله استاد درایتی در این زمینه را تأیید می‌کنم چون کسانی بودند که در سه مرحله صد در صد بدون اشتباه خواندند اما رتبه به دست نیاوردند.

گفتنی است در این مسابقات بر اساس رأی هیئت داوران، در بخش قرائت قرآن کریم، سید عبدالله زهیر الحسینی از آستان مقدس حسینی رتبه نخست، مهدی تقی پور از آستان حضرت معصومه(س) رتبه دوم، سید مصطفی حسینی از مقام سید حسین بن علی بن موسی الرضا(ع) در قزوین، رتبه سوم، شیخ میثم حمیدی، قاری مسجد جمکران رتبه چهارم، اویس احمدیان از مزارشریف افغانستان، رتبه پنجم را کسب کردند.

همچنین در بخش حفظ قرآن کریم، محمد خاکپور از آستان قدس رضوی رتبه اول، احمد معتمدی از مسجد جمکران رتبه دوم، محمد رضا احمدی از آستان مقدس حضرت معصومه(س) رتبه سوم، مهدی مظفری از مزار شریف افغانستان رتبه چهارم و علی اصغر شهید المنصوری از آستان مقدس علوی رتبه پنجم را کسب کردند. 

انتهای پیام
captcha