عربستان: اعزام به عمره از اول ماه محرم آغاز می‌شود
کد خبر: 4152865
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

عربستان: اعزام به عمره از اول ماه محرم آغاز می‌شود

عربستان سعودی اعلام کرد که ثبت نام برای دریافت ویزای الکترونیکی عمره آغاز شده و اعزام زائران عمره از اول ماه محرم آغاز می‌شود.

عربستان: اعزام به عمره از اول ماه محرم آغاز می‌شود/آماده

به گزارش ایکنا به نقل از الوطن، عربستان سعودی اعلام کرد که به منظور مهیا کردن شرایط تشرف شمار بیشتری از مسلمانان به سرزمین وحی طرف‌های مسئول در عربستان سعودی ساز و کار صدور ویزای عمره را آغاز کردند.

وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرد که ارائه درخواست برای صدور روادید الکترونیکی از طریق بستر نسک امکان‌پذیر است.( https://www.nusuk.sa/ar/about)

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که از طریق ثبت نام در پلت‌فرم مراحل ورود همه مسلمانان از تمام نقاط جهان به مکه مکرمه و مدینه منوره تسهیل می‌شود و به آنها امکان انتخاب محل اسکان و اقامت و خدمات حمل‌ونقل ارائه می‌دهد و متقاضیان می‌توانند همچنین بسته‌ای از اطلاعات کامل درباره عمره را به شیوه ساده و به چندین زبان و در هر ساعت از شبانه روز دریافت کنند.

وزارت حج و عمره عربستان سعودی پیش از این با همکاری مراجع ذی‌ربط اعلام کرده بود که دارندگان ویزای توریستی از بین افراد مقیم کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و دارندگان ویزای ورود به کشورهای شنگن، آمریکا و انگلیس می‌توانند از طریق نسک برای برای انجام عمره و تشرف به مدینه منوره از طریق سایت نسک ثبت نام کنند.

عربستان سعودی همچنین اعلام کرد که هزینه بیمه عمره‌گزاران 63 درصد به نسبت قبل کاهش یافته و ویزای متقاضیان عمره در کمتر از 24 ساعت صادر می‌شود و می‌تواند از 30 تا 90 روز تمدید شود و هیچ شرطی در خصوص محدودیت‌های کرونایی یا داشتن محرم برای متقاضیان عمره وجود ندارد و همچنین آنها می‌توانند به راحتی در همه کشور عربستان سعودی جابجا شوند.

انتهای پیام
captcha