اسلام‌هراسی و ناامن‌سازی جهان؛ هدف هتک حرمت قرآن
کد خبر: 4151942
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
بیانیه فرهنگ‌سرای قرآن

اسلام‌هراسی و ناامن‌سازی جهان؛ هدف هتک حرمت قرآن

فرهنگ‌سرای قرآن، ضمن محکومیت اقدام ننگین کشور سوئد در اجازه هتک حرمت قرآن، از همه آزادی‌خواهان و موحدان جهان خواست درکنار مسلمانان با سیاست پلید توهین به مقدسات و نفرت‌پراکنی مقابله کرده و این اقدام نفرت‌انگیز که با هدف اسلام هراسی، ناامن سازی جهان، تقویت افراط‌گری و خشنونت در جهان صورت می‌گیرد، مقابله کنند.

قرآن

به گزارش ایکنا، فرهنگ‌سرای قرآن در بیانیه‌ای، هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:  

«بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ (صف/8)

می‌خواهند نور خدا را با (دم) دهان‌هاشان خاموش سازند و خداوند تمام کننده نور خود است؛ هر چند کافران را ناخوش‌آید.

تابش پرفروغ و روزافزون کلام نورانی خداوند منان، کامل‌ترین و جامع‌ترین کتاب آسمانی و سرشار از پیام‌ها و آموزه‌های راستین برای هدایت انسان‌ها در مسیر صحیح زندگی و سعادت بشریت است.

قرآن، ذکر محفوظ و سند جاودانه سعادت و نیکبختی انسان‌ها در تمام قرون و اعصار است و شیاطین غربی نمی‌توانند با پاشیدن مشتی خاک در برابر اراده و منطق فروزان خداوند، ایستادگی کنند.

تصمیم نابخردانه و مزدورانه دولت سوئد در صدور مجوز تجمع و اجرای این عمل انزجارآور، ناشی از خوی مستکبرانه آنان و به بهانه آزادی بیان، عملی نفرت انگیز و شدیداً محکوم است.

حادثه تلخ اهانت به قرآن با همه تلخکامی‌هایی که به همراه دارد، در دل خود حامل بشارتی بزرگ است که خورشید پر فروغ قرآن کریم روز به روز بلندتر و درخشنده‌تر خواهد شد.

منطق روشن قرآن، عدالت طلبی، استقلال‌خواهی، ظلم‌ستیزی و مبارزه با استکبار است و این پیام جاودان در حال تسخیر دل و جان میلیاردها انسانی است که می‌خواهند فارغ از آموزه‌های مکاتب غربی عزتمندانه و آزادانه در جست‌جوی حیات طیبه باشند.

در ایام مبارک و پر میمنت حج ابراهیمی که دل‌های قریب به ۲ میلیارد مسلمان، متوجه خانه وحی و بیت‌الله الحرام است و گنگره عظیم حج با حضور میلیون‌ها مسلمان با ندای لبیک اللهم لبیک، دعوت الهی را اجابت می‌کنند، بار دیگر صهیونیسم بین‌الملل و نحله‌های شیطانی عظمت اجتماع عظیم و توحیدی مسلمان را برنتافتند و با کمال وقاحت و بی‌شرمی و به بهانه پوچ و نخ نمای آزادی بیان با اهانت و سوزاندن کتاب آسمانی سخن الهی، توسط عناصر افراط گرا و تندرو را که در مسیر نفرت‌پراکنی علیه مقدسات است را مجاز شمردند.

فرهنگ‌سرای قرآن، ضمن محکومیت این اقدام ننگین کشور سوئد از همه آزادی‌خواهان و موحدان جهان خواست درکنار مسلمانان با سیاست پلید توهین به مقدسات و نفرت‌پراکنی مقابله کرده و این اقدام نفرت‌انگیز که با هدف اسلام هراسی، ناامن سازی جهان، تقویت افراط‌گری و خشنونت در جهان صورت می‌گیرد، مقابله کنند».

انتهای پیام
captcha