دبیرکل ناتو از هتک حرمت قرآن حمایت کرد
کد خبر: 4151325
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱
با وجود موج محکومیت‌های گسترده؛

دبیرکل ناتو از هتک حرمت قرآن حمایت کرد

درحالی که هتک حرمت قرآن کریم و آتش زدن آن در سوئد با انتقادها و واکنش‌های منفی گسترده‌ای مواجه شده است، دبیر کل ناتو از این اقدام حمایت کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری تاس، با وجود موج محکومیت‌های گستردهِ هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از این حرکت اسلام‌ستیزانه حمایت کرد و آن را به زعم خود «آزادی بیان» خواند.

وی در کنفرانسی خبری در بروکسل اعلام کرد: سوزاندن قرآن (کریم) در سوئد نباید مانع پیوستن این کشور به ناتو شود.

وی در یک موضع‌گیری دو پهلو از یک سو سوزاندن کتاب آسمانی مسلمانان را اقدامی توهین‌آمیز و قابل اعتراض دانست اما از سوی دیگر مدعی شد که در یک نظام مستقل حقوقی، لزوما این کار غیرقانونی نیست.

این مقام ارشد ناتو در ادامه نیز سوزاندن قرآن کریم در سوئد را «غیرقانونی ندانست» و آن را به زعم خود بخشی از آزادی بیان دانست.

وی با بیان اینکه سوئد به تعهدات خود برای پیوستن به ناتو عمل کرده و از گفت‌وگوی خود با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه برای تشکیل یک نشست چندجانبه برای بررسی عضویت سوئد در ناتو در سوم جولای خبر داد.

عصر روز چهارشنبه (۲۸ ژوئن)،  یک سوئدی عراقی الاصل به نام «سلوان مومیکا» (۳۷ ساله) در استکهلم، در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید. وی پس از آن که پلیس این کشور مجوزی برای برگزاری تظاهرات ضداسلامی صادر کرد، این جنایت را مرتکب شد. اقدامی که با محکومیت شدید کشورهای عربی و اسلامی همراه شد و همگی خواستار جلوگیری از این مظاهر اسلام‌هراسی شدند.

انتهای پیام
captcha