کمپین خیریه اسلامی کانادا برای مقابله با بحران آب
کد خبر: 4150125
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷

کمپین خیریه اسلامی کانادا برای مقابله با بحران آب

یک سازمان خیریه اسلامی با همکاری یک سازمان فعال در زمینه آموزش محیط زیست، کمپینی آموزشی را برای افزایش آگاهی عمومی در زمینه بحران آب در آمریکای شمالی برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از ابوت اسلام، آب پاک یک حق اساسی بشر است. با این حال امروزه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان همچنان با چالش‌های مهمی در دسترسی به آب آشامیدنی سالم و تمیز مواجه هستند. وضعیت در کانادا نیز متفاوت نیست؛ جایی که دسترسی به آب آشامیدنی سالم، به‌ویژه در جوامع بومی، چالشی همیشگی است.

 
در میان این بحران جهانی، Human Concern International (HCI)، یک مؤسسه خیریه بین‌المللی اسلامی کانادایی، یک تور در آمریکای شمالی راه‌اندازی کرده است تا مشارکت مسلمانان را برای حمایت از راه‌حل‌های پایدار و ایجاد تغییر ملموس در زندگی افراد آسیب دیده، جلب کند.
 
در این تور که آب برای زندگی (Water For Life) نام دارد، HCI با  آلتان دوزیاتان Altan Düzyatan، بازیگر مشهور ترکیه‌ای همکاری می‌کند. تعهد شخصی آلتان به مسائل زیست محیطی او را به تولید مستندی با عنوان «شاهد باش» که آگاهی را در مورد بحران آب در آفریقا افزایش می‌دهد، سوق داد. HCI با درک تعهد او به هدف رسیدگی به کمبود آب سالم، آلتان را سفیری ایده آل برای آرمان خود دید.
 
دوزیاتان گفت: با مشارکت با HCI، ما جوامع را توانمند و تغییرات پایدار ایجاد می‌کنیم. ما با هم در حال ساختن آینده‌ای روشن‌تر هستیم که در آن آب پاک برای همه، به‌ویژه برای آسیب‌پذیرترین جوامع در سراسر جهان در دسترس باشد.
رویکرد HCI فراتر از ارائه کمک‌های مقطعی است و بر پایداری بلندمدت از طریق آموزش و توانمندسازی تأکید دارد. با درک اهمیت این همکاری، HCI با یک سازمان کانادایی به نام Water First که برای رسیدگی به چالش‌های آب محلی در جوامع بومی اختصاص دارد، همکاری کرده است.
 
این خیریه اسلامی از طریق حمایت Water First، فرصت‌های بیشتری را برای جوانان فراهم می‌کند تا با علوم آب درگیر شوند. محمود خان، مدیر اجرایی HCI، گفت: تور آمریکای شمالی فرصتی برای HCI است تا با جامعه همراه شود، مأموریت خود را با مردم به اشتراک بگذارد و از پروژه‌های آب پاک در سراسر جهان حمایت کند.
 
این تور در سراسر کانادا برگزار می‌شود و به شیکاگو، دالاس و لس‌آنجلس آمریکا خواهد رفت. از طریق این کمپین، HCI به دنبال جلب مشارکت افراد، جوامع و سازمان‌ها برای رسیدگی جمعی به نیاز فوری به دسترسی به آب پاک است. هزاران نفر از مسلمانان آمریکای شمالی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای این هدف کمک می‌کنند.
انتهای پیام
captcha