نخستین دوره تخصصی تربیت مدرس حقوق اساسی برگزار می‌شود
کد خبر: 4146339
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
از سوی انجمن علمی حقوق اساسی اصفهان

نخستین دوره تخصصی تربیت مدرس حقوق اساسی برگزار می‌شود

نخستین دوره تخصصی تربیت مدرس حقوق اساسی به‌ همت انجمن علمی حقوق اساسی ایران شعبه استان اصفهان در تابستان سال جاری برگزار می‌شود.

حقوق اساسیمحمد‌سعید شفیعی، رئیس انجمن حقوق اساسی ایران شعبه استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از برگزاری نخستین دوره تخصصی تربیت مدرس حقوق اساسی در اصفهان خبر داد و اظهار کرد: این دوره تابستانه به‌ همت دفتر انجمن علمی حقوق اساسی ایران در استان اصفهان و با حمایت کانون وکلا، داد‌گستری، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و بسیج اساتید استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این دوره اواخر مردادماه به‌صورت مجازی و حضوری تشکیل می‌شود، گفت: هدف از برگزاری این مدرسه تابستانه، تربیت مدرسان حقوق اساسی و آشنایی فارغ‌التحصیلان رشته حقوق، مدرسان دروس حقوق اساسی، دانشجویان و داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی و اصول و مبانی مندرج در آن است.

رئیس انجمن حقوق اساسی ایران شعبه استان اصفهان یکی از مشکلات و ضعف‌های جامعه را نحوه اجرای قانون اساسی دانست و افزود: ضعف در اجرای این قانون از آشنا نبودن با مبانی و اصول آن ناشی می‌شود. بر این اساس، مدرسه تابستانه تربیت مدرس حقوق اساسی به‌‌دنبال ارتقای دانش حقوقی مدرسان دروس حقوق اساسی، کار‌آموزان وکالت و علاقه‌مندان به مباحث حقوقی در سراسر کشور است تا بتوانند با قانون اساسی آشنایی کامل پیدا کنند.

وی تأکید کرد: این دوره فقط مختص استان اصفهان نیست و هدف از برگزاری آن، آشنایی حقوقدانان ایرانی با قانون اساسی است. بنابراین، از حقوقدانان سراسر کشور برای شرکت در دوره تخصصی تربیت مدرس حقوق اساسی دعوت می‌شود.

شفیعی با بیان اینکه سر‌فصل‌های این دوره در چهار محور اصلی قرار می‌گیرد، ادامه داد: محور اول، مقدمه‌ای بر تدریس حقوق اساسی است که شامل تاریخ تحولات آموزش حقوق اساسی در کشور، اخلاق تدریس (باید‌ها و نبایدهای تدریس حقوق اساسی) و آشنایی با مراکز علمی حقوق اساسی در ایران، منطقه و جهان می‌شود.

وی اضافه کرد: محور دوم، آسیب‌شناسی نظام تدریس حقوق اساسی در کشور است که در این بخش، به آسیب‌شناسی سرفصل دروس حقوق اساسی و شیوه تدریس این دروس پرداخته می‌شود. محور سوم نیز به رویکرد‌شناسی دانش حقوق اساسی در فرانسه، ایالات متحده آمریکا و ایران اختصاص دارد.

رئیس انجمن حقوق اساسی ایران شعبه استان اصفهان افزود: محور چهارم درباره مهارت‌ها و دانش‌های ضروری برای تدریس حقوق اساسی است که در این بخش موضوعاتی مانند نگرش تطبیقی، مبانی و روش‌ها، دانش تفسیر و هرمونتیک و دانش‌های ضروری شامل فلسفه، سیاست، فقه سیاسی و جامعه‌شناسی بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه در نخستین دوره تخصصی تربیت مدرس حقوق اساسی، از اساتید برجسته کشوری بهره گرفته می‌شود و موضوعات روز و مباحث جدید مرتبط با قانون اساسی ارائه خواهد شد، گفت: علی‌اکبر گرجی ازندریانی، دانشیار دانشگاه شهید بهشتی و رئیس انجمن علمی حقوق اساسی ایران، بیژن عباسی، دانشیار دانشگاه تهران، علی دشتی، دانشیار دانشگاه تهران، مسلم آقایی طوق، وکیل پایه یک دادگستری و عضو هیئت مدیره انجمن حقوق اساسی ایران و سایر اساتید برجسته کشوری برای تدریس در این دوره در نظر گرفته شده‌اند.

شفیعی یادآور شد: هزینه شرکت در مدرسه تابستانه تربیت مدرس حقوق اساسی برای اساتید، 20.000.000 ریال، دانشجویان 10.000.000 ریال، اعضای انجمن حقوق اساسی 10.000.000 ریال، وکلا 15.000.000 ریال و فارغ‌التحصیلان رشته حقوق نیز 15.000.000 ریال است.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این دوره می‌توانند هزینه مربوطه را به شماره حساب 8157542693، یا شماره کارت 6104337688395373 و یا شماره شبای IR200120000000008157542693 نزد بانک ملت شعبه ولنجک واریز و تصویر فیش واریزی خود را به همراه تصویر کارت ملی و مدرک تحصیلی به رایانامه انجمن به نشانی iranian.constitutional@gmail.com ارسال کنند. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۰۹۱۳۷۲۹۴۷۵۷ تماس بگیرند.

الهه یوسفیان

انتهای پیام
captcha