هم‌اندیشی معتمدان در مساجد به رفع مشکلات اجتماعی کمک می‌کند
کد خبر: 4140728
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
دستیار استاندار خراسان‌جنوبی در امر مردمی‌سازی دولت:

هم‌اندیشی معتمدان در مساجد به رفع مشکلات اجتماعی کمک می‌کند

جواد زارعتکار‌مقدم در امر مردمی‌سازی دولت از مساجد به‌عنوان یک پایگاه مردمی یاد کرد و گفت: حضور و هم‌اندیشی ریش‌سفیدان، معتمدان، ائمه جمعه و مردم در مساجد می‌تواند مهم‌ترین مسائل و مشکلات موجود در کف جامعه را طرح و به گوش مسئولان با هدف رفع موانع منتقل کند.

دومین جلسه شورای اداری شهرستان سرایانبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از فرمانداری سرایان، جواد زارعتکارمقدم، دستیار استاندار خراسان‌جنوبی در امر مردمی‌سازی دولت، امروز، 24 اردیبهشت‌ماه در دومین جلسه شورای اداری شهرستان سرایان اظهار کرد: باید مردم همواره پای کار باشند تا مشکلات از کف جامعه بیان و خود مردم با مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها زمینه رفع موانع و راه‌حل‌های مناسب را فراهم کند.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت و حکمرانی مردم بر امور کشور بیان کرد: مشارکت مردم در امور مهم کشورداری سبب کاهش هزینه‌ها و انجام بهتر امور کشور در حوزه اقتصاد می‌شود. مردم ایران همواره در همه امور خودجوش پای کار هستند که از حضور مردم در سیل، زلزله، دفاع مقدس و توزیع نذورات می‌توان به‌عنوان مهمترین جلوه‌های مشارکت مردم در امور کشور یاد کرد.

دستیار استاندار خراسان‌جنوبی از مساجد به‌عنوان یک پایگاه مردمی یاد کرد و ادامه داد: حضور و هم‌اندیشی ریش‌سفیدان، معتمدان، ائمه جمعه و مردم در مساجد می‌تواند مهم‌ترین مسائل و مشکلات موجود در کف جامعه را طرح و به گوش مسئولان با هدف رفع موانع منتقل کند تا براساس سند تحول امور مورد نیاز مردم در هر بخش اولویت‌بندی و اجرا شود.

زارعتکارمقدم با اشاره به سخنان امام راحل تصریح کرد: جدایی مردم از سیاست بسیار خطرناک است و سبب کاهش مشارکت مردم در تصمیم‌سازی برای اداره امور کلان کشور می‌شود.

سیدیاسر رضوی، فرماندار سرایان نیز با اشاره به فرارسیدن فصل توزیع اعتبارات خطاب به مدیران گفت: پروژه‌هایی که بیشترین بهره‌وری برای مردم دارد را در اولویت کاری خود قرار دهید. گاهی دیده می‌شود که مدیران برای پروژه‌هایی درخواست جذب اعتبار دارند که عملا برای مردم کارایی ندارد که از همه مدیران انتظار داریم در معرفی پروژه‌های عمرانی برای جذب اعتبارات این موضوع را مدنظر قرار دهند.

فرماندار سرایان از دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست با حساسیت در موضوع مصرف انرژی به‌ویژه مصرف برق ورود کرده و به شکلی برنامه‌ریزی کنند تا هزینه‌های مصرف انواع انرژی و سوخت کاهش یابد.

وی با بیان اینکه عدم توجه به نیازهای مردم شهرستان سبب صرف هزینه‌های هنگفت و اضافی شده و نارضایتی شهروندان را به دنبال دارد، تصریح کرد: اصلاح وضعیت اقتصادی و توجه به معیشت مردم به‌عنوان مهمترین دغدغه‌های دولت عبوده و در سطح شهرستان در تلاشیم با رفع موانع تولید؛ توجه و حمایت از تولیدکنندگان در راه رونق اقتصادی گام برداریم.

رضوی با تقدیر از مشارکت مطلوب مردم شهرستان سرایان در امور کشور اظهار کرد: مشارکت مردم در توسعه و بازسازی برنامه‌های عمرانی در عتبات عالیات، اربعین حسینی، توزیع غذای نذری و اقداماتی چون خرید اقلام پزشکی چشم‌گیر و ستودنی است.

انتهای پیام
captcha