50 مسجد نمونه در بنگلادش افتتاح می‌شود
کد خبر: 4134609
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴

50 مسجد نمونه در بنگلادش افتتاح می‌شود

شیخ حسینه، نخست‌وزیر بنگلادش، 50 مسجد و مرکز فرهنگی نمونه را در مناطق مختلف این کشور افتتاح می‌کند. هدف از راه‌اندازی این مساجد، تبلیغ اسلام اعتدالی در برابر قرائت نادرست افراطی از دین توصیف شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از داکا تریبیون، شیخ حسینه، نخست‌وزیر بنگلادش قرار است امروز دوشنبه، 28 فروردین 50 مسجد و مرکز فرهنگی اسلامی نمونه را افتتاح کند.

وی ساعت 10 صبح از محل اقامت رسمی خود، به‌طور مجازی این پروژه را افتتاح می‌کند. فریدالحق خان، وزیر امور مذهبی ریاست این مراسم را بر عهده خواهد داشت.

در بیانیه مطبوعاتی وزارت امور دینی این کشور آمده است که نخست‌وزیر در روز دوشنبه فاز چهارم ۵۰ مسجد نمونه را افتتاح خواهد کرد.

دولت بنگلادش پروژه بزرگی را برای ایجاد مراکز فرهنگی اسلامی و مساجد نمونه در مناطق مختلف کشور آغاز کرده است. در مجموع 564 مسجد از این نوع تا ژوئن 2024 (خرداد 1403) در کشور در قالب این پروژه ساخته خواهد شد.

تاکنون در مجموع 150 مسجد نمونه و مرکز فرهنگی اسلامی افتتاح شده است که در مرحله اول در  ژوئن 2021 (خرداد 1400)، مرحله دوم در  ژانویه 2023 (دی 1401) و مرحله سوم در  مارس 2023 (فروردین 1402) در مجموع 150 مسجد افتتاح شده است. هدف از این پروژه، ترویج برادری اسلامی و ارزش‌های آن و نیز انتشار اسلام میانه‌رو در برابر افراط‌گرایی و ستیزه‌جویی اعلام شده است.

 شیخ حسینه سال‌های گذشته ایده ساخت ۵۶۴ مسجد در سراسر این کشور را مطرح کرده بود. براساس اعلام وزارت امور دینی بنگلادش، علاوه بر مساجد، مراکز ثبت نام و آموزش برای زائران حج، مرکز تربیت امام مساجد، مرکز تحقیقات و کتابخانه اسلامی نیز در این پروژه وجود دارد. هدف آن تبلیغ پیام‌ اسلام واقعی برای از بین‌بردن باورهای نادرست اعلام شده است.

به گفته مقامات دولتی، این پروژه به منظور تبلیغ برادری اسلامی و ارزش‌های آن و نیز دفاع از اسلام در برابر افراط‌گرایی و ستیزه‌جویی طراحی شده است، زیرا دین هرگز از این اقدامات حمایت نمی‌کند. این پروژه، همچنین بر ایجاد آگاهی در برابر تروریسم و خشونت علیه زنان تمرکز می‌کند.

انتهای پیام
captcha