نمایشگاه قرآن فارس در بهار قرآن غریب ماند
کد خبر: 4133150
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶
معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در فارس:

نمایشگاه قرآن فارس در بهار قرآن غریب ماند

حجت‌الاسلام فرهنگی با اشاره به برپایی نمایشگاه قرآن و عترت استان فارس در روزهای گذشته، از عدم حضور برخی متولیان قرآنی در این نمایشگاه انتقاد کرد و گفت: متأسفانه نمایشگاه قرآن در ایام بهار قرآن غریب ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فرهنگی، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارسحجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فرهنگی، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برپایی نمایشگاه قرآن در محل دائمی نمایشگاه‌های استان گفت: از آنجا که رمضان بهار قرآن است، مسلماً باید فعالیت‌های قرآنی در ابعاد مختلف در این ماه رونق بیشتری داشته باشد.

وی یکی از اقدامات مناسب و بجا در این ماه مبارک را برپایی نمایشگاه قرآن دانست و افزود: برپایی نمایشگاه قرآن که به نوعی گردهمایی قرآنیان اعم از ناشران، هنرمندان، مؤسسات قرآنی و... محسوب می‌شود، اقدام مناسبی است که باید بیش از پیش تقویت شود.

فرهنگی از عدم حضور برخی متولیان قرآنی در نمایشگاه قرآن فارس انتقاد کرد و گفت:‌ با اینکه نمایشگاه قرآن متعلق به کل جامعه قرآنی و اقشار مختلف مردم است، اما در نمایشگاه امسال شاهد بودیم که متولیان قرآنی استان آنچنان که باید و شاید پای کار نیامدند و حتی برخی از آنان در نمایشگاه هم حضور نیافتند.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه متأسفانه نمایشگاه قرآن در  بهار قرآن غریب ماند، افزود: اینکه برخی از متولیان قرآنی فقط به حضور در مراسم افتتاحیه اکتفا کردند، کافی نیست و باید هر روز در نمایشگاه قرآن حضور فعال داشته باشند زیرا متولی امور قرآنی، متولی نمایشگاه قرآن نیز باید باشد.

وی بر ضرورت حفظ وحدت روحیه سازمان‌ها، نهادها، مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان فارس تأکید کرد و گفت: در این زمینه باید تلاش کنیم تا شورای قرآن و عترت که طی سال‌های گذشته با ریاست آیت‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تشکیل شده بود، را احیا کنیم و قطعاً تلاش خود را خواهیم کرد.

فرهنگی با یادآوری حدیثی از پیامبر اسلام(ص) که فرمودند در طوفان‌های آخرالزمان به قرآن و عترت پناه برید، افزود:‌ در دوران کنونی که جنگ ترکیبی دشمن از هر طریق نسل جوان را احاطه کرده است، باید جوانان خود را به سمت قرآن و عترت سوق دهیم و قطعاً تلاش می‌کنیم تا در کنار سایر متولیان امور قرآنی بتوانیم کمک شایانی در عرصه جهاد تبیین داشته باشیم و آموزه‌های قرآنی را به زبان نسل امروز به آنان منتقل کنیم.

انتهای پیام
captcha