نمایشگاه قرآن قزوین پاییز برگزار می‌شود
کد خبر: 4132928
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲

نمایشگاه قرآن قزوین پاییز برگزار می‌شود

مدیرکل ارشاد استان قزوین با اشاره به توانمندسازی فعالان قرآنی در قالب یک برنامه هشت ماهه در استان، گفت: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته تاریخ تقریبی برگزاری نمایشگاه قرآن مهر ۱۴۰۲ خواهد بود.

فائزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد قزوین

محمدحسین فائزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب و نمایشگاه قرآن در استان، گفت: به موجب ابلاغ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه کتاب در استان‌ها صرفاً به صورت مجازی و هم‌زمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب برگزار خواهد شد و استان‌ها از برپایی نمایشگاه کتاب مستقل منع شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع کتاب و قرآن هر دو از محورهای تمرکز و عرصه‌های فعالیتی جدی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و لازم به ذکر است که در سال گذشته نیز اقدامات کیفی و مبنایی مؤثری در زمینه امور قرآنی انجام شده که عمده اقدامات آن به‌صورت زیرساختی و برنامه‌ریزی شده در حال اجرا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: سندی در اداره کل با عنوان نقشه رشد مؤسسات قرآنی استان قزوین تدوین شد که اجرای آن از بهمن‌ماه سال گذشته در دستور کار ما قرار گرفت به‌طوری که کلیه فعالان حقوقی قرآنی استان بدون توجه به اینکه مجوز خود را از کدام سازمان دریافت کرده‌اند یا فعالیت آن‌ها ذیل مجموعه‌های ارشاد، سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش و یا اداره اوقاف است همگی تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: توانمندسازی فعالان قرآنی به‌صورت حرفه‌ای با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب یک طرح و برنامه هشت ماهه در دستور کار قرار دارد و در پایان این طرح نمایشگاه قرآن استان هم برگزار خواهد شد که با پیش‌بینی‌های صورت گرفته تاریخ تقریبی آن مهر ماه ۱۴۰۲ خواهد بود.

فائزی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان برای استان‌ها کار دشواری است زیرا عمده ظرفیت‌های قرآنی کشور در تهران تجمیع می‌شوند و برگزاری نمایشگاه در استان محکوم به افت کیفیت خواهد بود از همین رو معمولاً پس از ماه مبارک رمضان با برنامه‌ریزی‌های هماهنگ شده‌ای نمایشگاه قرآن در استان‌ها برپا می‌شود.

انتهای پیام
captcha