افزایش آمار طلاق؛ زنگ خطری در روستاهای همدان
کد خبر: 4095678
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
امام جمعه همدان مطرح کرد

افزایش آمار طلاق؛ زنگ خطری در روستاهای همدان

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اهمیت حضور مشاوران خانواده در روستاهای همدان گفت: میزان بالا رفتن طلاق در روستا یک خطر است که باید به آن توجه شود.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، امروز، هشتم آبان‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: طرح جامع مشاوره پیش از ازدواج در استان همدان از سوی هفت تا هشت مجموعه از جمله حوزه علمیه و جهاددانشگاهی اجرا می‌شود.

وی افزود: این مجموعه‌ها مشکلات و تبعاتی دارند که لازم است در جلسه شورای فرهنگ عمومی به آن توجه شده و تعاملاتی بین مجموعه‌ها صورت بگیرد. همچنین مجموعه‌هایی که به‌صورت قانونی موظف به پرداختن به امر ازدواج جوانان هستند باید در این زمینه پای کار بیایند و بین همه مجموعه‌ها برای گرفتن نتیجه‌ای مطلوب در امر ازدواج تعاملاتی شکل بگیرد.

شعبانی با اشاره به اینکه پرداختن به مشاوره عمومی آموزش‌های پیش از ازدواج در مدارس نیز مسئله مهمی است، بیان کرد: اجرای سند 2030 با فرهنگ ما تناسب نداشت و با آن مخالف بودیم، اما آموزش و تربیت نوجوانان برای ورود به زندگی مشترک در آینده می‌تواند از مقطع متوسطه دوم انجام شود و این یک ضرورت است، به شرط اینکه محتوایی که قرار است ارائه شود با نظر متخصصان این حوزه بوده و مورد ارزیابی و نظارت قرار بگیرد. همچنین محتویات آن در جلسه شورای فرهنگ عمومی مورد بررسی قرار گرفته و آن‌گاه در مدارس ارائه شود.

امام جمعه همدان گفت: آمار طلاق در روستاها متأسفانه قابل قبول نیست، چراکه سبک زندگی در روستاها فضای خاص خود را دارد و انسجام خانوادگی در آن بیشتر است و با فضای شهری متفاوت است، میزان بالا بودن طلاق در روستا یک خطر است که باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: حضور مشاوران در روستاها حرکت خوبی است که از سوی کانون فرهنگی سایبان مهر همدان در حال انجام است، از مسئولان مربوطه درخواست حمایت مالی و معنوی از این مشاوران را داریم تا حضور آنان برای ارائه خدمت‌رسانی تقویت شود.

انتهای پیام
captcha