از ورود سازمان بازرسی به قضیه سیل استهبان تا تحویل ۱۵ جسد به پزشکی قانونی
کد خبر: 4072685
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲

از ورود سازمان بازرسی به قضیه سیل استهبان تا تحویل ۱۵ جسد به پزشکی قانونی

طبق اعلام سازمان بازرسی کل کشور، رئیس این سازمان دستور نظارت و ارزیابی بر وضعیت سیل‌زدگان شهرستان استهبان استان فارس را صادر کرد.

سیل استهبان به گزارش ایکنا از فارس، طبق اعلام سازمان بازرسی کل کشور رئیس این سازمان دستور نظارت و ارزیابی بر وضعیت سیل‌زدگان شهرستان استهبان استان فارس را به بازرسی کل استان فارس ابلاغ کرد.

در این راستا سازمان بازرسی اعلام کرد: «در پی وقوع سیل در شهرستان استهبان در عصر روز جمعه، 31 تیر و فوت و مصدومیت تعدادی از هموطنان، خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تسلیت به خانواده جان‌باختگان و آرزوی سلامتی برای مصدومین، با صدور دستوری به کاظم اکرمی بازرس کل استان فارس، به وی ماموریت داد با حضور در مناطق سیل‌‌زده، ابعاد و زوایای مختلف حادثه و روند امدادرسانی به سیل ‌زدگان را مورد نظارت جدی و دقیق قرار دهد و در صورت وجود قصور یا تقصیر احتمالی از سوی هر یک از دستگاه‌ها، مراتب را جهت رسیدگی‌های بعدی گزارش کند.

همچنین سازمان پزشکی قانون هم اعلام کرده است که تاکنون 15 جسد به پزشکی قانونی شهرستان استهبان تحویل داده شده است و  به منظور بررسی شرایط و نیز تعیین هویت پیکرهای کشف شده در این حادثه، دو تیم مدیریت بحران متشکل از مدیرکل استان، معاونان، پزشک و کاردان تالار تشریح، ساعات ابتدایی صبح امروز به محل وقوع حادثه اعزام شده‌اند.

بنا بر این گزارش، شمار قربانیان این حادثه تاکنون 21 نفر اعلام شده است و هنوز اطلاع دقیقی از شمار مفقودین این حادثه در دست نیست. ضمن اینکه استاندار فارس و فرمانده سپاه این استان نیز برای ارزیابی وضعیت دقیق این حادثه در استهبان حضور یافته‌اند.

یادآور می‌شود، با توجه به اینکه در این حادثه تعدادی مفقود شده‌اند، احتمال افزایش شمار قربانیان بسیار زیاد است که اخبار تکمیلی آن متعاقباً اعلام خواهد شد. 

انتهای پیام
captcha