پارک علم و فناوری زنجان؛ محل رشد استعدادهای علمی و پژوهشی
کد خبر: 4056438
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷

پارک علم و فناوری زنجان؛ محل رشد استعدادهای علمی و پژوهشی

سرپرست مرکز رشد و فناوری زنجان گفت: پارک علم و فناوری استان زنجان در طول سال پذیرای دانشجویان و افراد دارای استعدادهای علمی و پژوهشی است.

پارک علم و فناوری

فرشته ژاله‌عبداللهی در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، ضمن شرح شرایط پذیرش افراد در پارک و مرکز رشد، اظهار کرد: مرکز رشد و فناوری استان زنجان تنها مختص دانشجویان نیست، بلکه برای همه افرادی است که دارای ایده و ابتکارات و اختراعات علمی و پژوهشی هستند.

وی افزود: در مرکز رشد و فناوری این ظرفیت وجود دارد که در همه رشته‌ها افراد مستعد پذیرش شوند، البته در سطح استان زنجان مراکز رشد تخصصی در رشته‌هایی مانند کشاورزی، علوم‌پزشکی، صنایع خلاق و ... وجود دارد و در صورتی‌ که ایده افراد در حوزه تخصصی باشد، به این مراکز جهت ثبت‌نام ارجاع داده می‌شود.

سرپرست مرکز رشد و فناوری استان زنجان با معرفی بیشتر این مرکز، اظهار کرد: افراد می‌توانند به‌صورت حضوری به مرکز رشد یا نوآوری و یا به خود پارک مراجعه کنند و مشاوره بگیرند. همچنین افرادی که امکان مراجعه حضوری ندارند، می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن مرکز رشد و یا با مراجعه به پرتال جامع مرکز رشد و فناوری به آدرس zstp.ir دوره‌های مورد نظر را مشاهده و ثبت‌نام کرده و همکاران مرکز در اسرع وقت فرم را بررسی و نتیجه را به متقاضی اعلام می‌کنند.

ژاله‌عبداللهی در خصوص افرادی که توانایی‌های لازم را برای ایده‌پردازی دارند، بیان کرد: به طور معمول ۹۰ درصد افرادی که به مرکز رشد مراجعه می‌کنند، ایده جهت رشد و گسترش دارند اما امکان دارد افرادی مراجعه کنند، ایده مطلوبی برای بررسی نداشته باشند اما خلاق باشند در این صورت با مشاوره توانایی این افراد را شناسایی کرده و به تیم و یا شرکت‌های مرتبط ارجاع داده می‌شوند.

وی در رابطه با نگرانی برخی افراد در خصوص کپی‌برداری از ایده و یا اختراع، تصریح کرد: اگر ایده افراد در سطحی باشد که قابلیت ثبت اختراع داشته باشد، قابل پیگیری قانونی است و حتی در صورت کپی‌برداری می‌توانند از طریق مراجع قضایی پیگیری و به نام خود ثبت کنند.

سرپرست مرکز رشد و فناوری استان زنجان با اشاره به موضوع هزینه‌های ثبت ایده و اختراع و گسترش آن، گفت: زمانی که افراد به مرکز رشد مراجعه می‌کنند ایده آن‌ها ارزیابی و هزینه تقریبی محاسبه می‌شود که بر این اساس در مرکز رشد تسهیلاتی برای این افراد در نظر گرفته شده است. همچنین می‌توانیم این افراد را برای دریافت کمک هزینه به صندوق بانک‌های مورد نظر ارجاع دهیم.

وی اظهار کرد: طبق طرح جدیدی که از طرف وزارت علوم ابلاغ شده است دانشجویان می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های مرتبط با رشته خود دوره‌های کارآموزی به مدت شش ماه طی کرده و هزینه دریافت کنند.

انتهای پیام
captcha