مشارکت 13 هزار لرستانی در جشنواره «کتابخوانی رضوی»
کد خبر: 4055463
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶

مشارکت 13 هزار لرستانی در جشنواره «کتابخوانی رضوی»

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان از مشارکت 13 هزار و 871 لرستانی در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد و گفت: از این تعداد 12 هزار و 322 نفر در بخش آنلاین و هزار و 549 نفر در بخش مکتوب ویژه زندانیان استان شرکت کردند و در نهایت از 210 برگزیده تقدیر شد.

فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان در دیدار با بهرام ستاری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان که امروز، 18 ارديبهشت انجام گرفت، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی لرستان، گفت: اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی به عنوان بزرگ‌ترین مسابقه کتابخوانی کشور همزمان با سایر استان‌ها در استان لرستان نیز برگزار شد.

وی افزود: در این جشنواره که به دو شیوه آنلاین و مکتوب برگزار شد 13 هزار و 871 نفر در این دوره مشارکت داشتند که از این تعداد 12 هزار و 322 نفر در بخش آنلاین و هزار و 549 نفر در بخش مکتوب ویژه زندانیان استان شرکت کردند و در نهایت از 210 برگزیده تقدیر شد.

طهماسبی به پروژه‌های در دست ساخت کتابخانه‌های عمومی در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: کتابخانه مرکزی بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی استان است که سالیان زیادی از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد و با پیگیری‌هایی که به صورت جدی در چند سال اخیر داشته‌ایم، پیشرفت‌های قابل توجه‌ای محقق شده، به گونه‌ای که در حال حاضر طبقه همکف این کتابخانه آماده و محوطه کتابخانه در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه طبقه منفی یک این کتابخانه نیز از پیشرفت بالای برخوردار هست، اضافه کرد: با توجه به اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه به ویژه در بحث اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان، امید است کتابخانه مرکزی به عنوان یکی از خواسته‌های مردم فرهنگ‌دوست استان در آینده نزدیک تکمیل شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان بحث تجهیز کتابخانه مرکزی را زمان‌بر و پرهزینه دانست و تصریح کرد: با مساعدت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به ویژه دبیرکل این نهاد فرهنگی، مراحل اولیه تجهیز کتابخانه مرکزی انجام و اولین مرسوله سهمیه کتاب به استان ارسال شده است.

بهرام ستاری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان نیز در این دیدار، اهمیت و نقش مطالعه و کتابخوانی در توسعه و ارتقای فرهنگ جامعه را یادآور شد و بر پیگیری جهت رفع مسائل و مشکلات کتابخانه‌های عمومی استان تأکید کرد.

وی با بیان اینکه باید با برنامه‌ریزی دقیق، زمینه توسعه هرچه بیشتر کتابخانه‌های عمومی استان را فراهم نمود، اظهار کرد: در اولین فرصت با حضور مقامات استان از کتابخانه مرکزی بازدید و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام
captcha