دفاع پرویز سروری از کارنامه 7 ماهه شهرداری تهران
کد خبر: 4053851
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷

دفاع پرویز سروری از کارنامه 7 ماهه شهرداری تهران

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران کارنامه هفت ماهه شهرداری تهران را قابل دفاع دانست و اعلام کرد: باید اعتماد به خدمات‌دهی مدیریت شهری به مردم برگردد و شورا و شهرداری هم‌افزا و منسجم در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم حرکت کنند.

سروریبه گزارش خبرنگار ایکنا، امروز شنبه 10 اردیبهشت‌ماه نشست خبری به مناسبت روز ملی شوراها با حضور پرویز سروری، نایب رئیس شورای شهر تهران و علیرضا نادعلی، عضو شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

پرویز سروری در ابتدای این نشست ضمن تشکر از ملت ایران برای حضور در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: بعد از دو سال محدودیت حضور در راهپیمایی روز قدس به دلیل شرایط کرونایی، دیروز شاهد جلوه‌ای از شور و شعور و نشاط اجتماعی مردم روزه‌دار در تهران و کل کشور بودیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: روز قدس دغدغه رژیم صهیونیستی شده و از دو ماه قبل تمهیداتی را برای ممانعت از این راهپیمایی در پیش گرفتند اما حضور فلسطینیان نیز در سرزمین‌های اشغالی مشهود بود.

وی همچنین درگذشت نادر طالب‌زاده، فعال رسانه‌ای انقلابی را به ملت ایران تسلیت گفت و در ادامه به مناسبت 10 اردیبهشت‌ماه، روز ملی خلیج فارس نیز اشاره کرد و گفت: امروز استفاده از این آبراه باید با منافع ملی ایران همراه شود. اقتدار و نظارت دقیق ایران بر خلیج فارس تعیین کننده است و باید این اقتدار ایران در خلیج فارس عبرت و درسی برای همه ملت‌ها باشد.

نائب رئیس شورای شهر با بیان اینکه شورایی تحول‌گرا و مبتنی بر آموزه‌های انقلاب اسلامی هستیم، گفت: این شهر باید با نگاهی تحول‌گرایانه و هوشمندانه و مبتکرانه اداره شود. باید اعتماد به خدمات‌دهی مدیریت شهری به مردم برگردد و شورا و شهرداری هم‌افزا و منسجم در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم حرکت کنند. اساساً در شهر تهران باید تصمیم‌سازی‌ها با مشارکت مردم شکل گیرد.

سروری در پاسخ به وجود حواشی و نقدها به مدیریت شهری، گفت: نقد اگر به عرصه تخریب وارد نشود، سازنده است.

وی در ادامه از عملکرد مطلوب هفت ماهه شهرداری سخن به میان آورد و گفت: درصد قابل ملاحظه‌ای از اتوبوس‌ها در مرز فرسودگی و خارج شدن از ناوگان بود و در این مدت ۱۷۵ اتوبوس خریداری شده است. بحث حمل و نقل یکی از موضوعات شهر تهران است، برای سال جاری تزریق ۳ هزار اتوبوس را در نظر گرفته‌ایم و در بحث مترو هم زمینه ورود ۱۰۵ واگن به مترو فراهم شده است. این اقدامات در هفت ماه، کارنامه قابل قبولی برای شهرداری به حساب می‌آید.

وی تشکیل قرارگاه‌ها در شهرداری را برای هم‌افزایی و رفع مشکلات دانست و گفت: ۱۰ هزار معتاد از سطح شهر تهران جمع‌آوری شده‌اند و این تعارف نیست، عملکرد است که رسانه‌ها باید از این اقدامات بازدید کنند و اطلاعات صحیح را در اختیار شهروندان قرار دهند. 

سروری در ادامه از ضرورت جلب اعتماد مردم در شهر سخن به میان آورد و گفت: در دوره مدیریت آقای قالیباف سطح توقع مردم در شهر بالا رفته است و کار برای مدیریت فعلی سخت خواهد بود به همین دلیل مردم از مجموعه مدیریت شهری عملکرد می‌خواهند. به مردم قول شفافیت دادیم؛ در حال حاضر مدت صدور پروانه ساخت و ساز کاهش پیدا کرده است و عدم مراجعه حضوری را در دستور کار قرار داریم چراکه مواجهه افراد متقاضی با مأموران باعث بروز فساد می‌شود که با ایجاد سامانه‌های مختلف باید به حداقل برسد.

نائب رئیس شورای شهر تهران افزود: موضوع ترافیک تهران یک مسئله مهم است و دولت و مجلس باید به مدیریت شهری کمک کنند. دولت طی سال‌های گذشته در زمینه خرید اتوبوس به شهرداری کمک می‌کرد اما در ۴ سال گذشته این اقدام صورت نگرفت. در حال حاضر دولت سیزدهم اقدامات خوبی در کمک به شهرداری‌ها برای خرید اتوبوس می‌کند. فردا جلسه هم‌اندیشی با شهرداری داریم و گزارش اقدامات شهرداری در قرارگاه حمل و نقل را خواستار شدیم. 

وی همچنین درباره حریم شهر تهران، گفت: یکی از معضلات تهران بحث حریم است. شورای شهر کار نظارت را انجام می‌دهد اما کار دشواری است. یک مشکل دیگر هم حریم مشترک با شهرهای اطراف است، واقعا برای تهران یک فاجعه شده و مشکل ما در حال حاضر قانون است که باید اصلاح شود. این موضوع را از طریق شورای عالی استان‌ها و کمیسیون کلانشهر دنبال می‌کنیم. 

نائب رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: ۱۷۸ تذکر کتبی از سوی شورای شهر به شهرداری در طول این مدت داده شده است؛ در کنار حمایت از شهردار، نقدهایی که بجا و لازم است را نیز نسبت به مدیریت شهری خواهیم داشت که نقطه مثبت شورای ششم است، به طوری که مطالبه‌گری خود را در کنار حمایت از شهردار داریم.

سروری همچنین درباره سه شیفت شدن خدمات در شهرداری نیز گفت: رعایت شئونات زنان و خانواده موضوع مهمی است و باید در این سه شیفت شدن به این مسئله توجه شود. فردا در جلسه‌ای که با شهردار داریم حتما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

در ادامه علیرضا نادعلی، نیز در این نشست درباره تشکیل قرارگاه متعدد و قرارگاه جمعیت در شهرداری تهران، اظهار کرد: مسائل شهر تهران در سطح ملی است به همین دلیل برای رفع مشکلات نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌ها هستیم. به دنبال آن برای موضوعات مهم قرارگاه تشکیل می‌شود و شورای شهر تهران نیز با این روند شهرداری موافق است. در حال حاضر موضوع جمعیت در کشور ما امر مهمی تلقی شده، به همین جهت قرارگاه جمعیت در شهرداری تشکیل شد که برای تبلیغ، کار فرهنگی و ایجاد مشوق‌هاست.

سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص روند تخصیص طرح ترافیک ویژه خبرنگاران گفت: در سال‌های قبل این موضوع در معاونت حمل و نقل متمرکز شده بود که جنس ارتباط آن با رسانه تعریف شده نیست؛ به همین دلیل، مرکز ارتباطات شهرداری بهتر می‌تواند این موضوع را تمشیت کند و در عین حال تأکید شده که سلیقه و گرایش در این امر دخالت نداشته باشد.

نادعلی در پایان اظهار کرد: در خصوص تئاتر شهر به دلیل عدم رسیدگی‌های ممتد با آسیب‌های زیادی مواجه هستیم. جلسات متعددی با معاونت هنری وزارت ارشاد داشتیم و ان‌شاءالله با محوریت سازمان زیباسازی و برخی دستگاه‌های دیگر طرح بهسازی آن را در دستور کار خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha