کنگره «مهر مادری» در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4045801
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
با تجلیل از مقام مادر و گرامیداشت حضرت خدیجه(س)

کنگره «مهر مادری» در کردستان برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از برگزاری کنگره «مهر مادری» در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: این همایش برای تجلیل از جایگاه مقام مادری و گرامیداشت حضرت خدیجه(س) در استان برگزار می‌شود.

نشست بانوان عرصه فرهنگ و دین

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان امروز، 11 فروردین‌ در نشست بانوان عرصه فرهنگ و دین اظهار کرد: نگاه، نظرات و نقدهای بانوان فعال فرهنگی و دینی استان در اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت جهاد تببین در جامعه کنونی افزود: جهاد تبیین یک تکلیف فوری و عینی و یک فریضه است که باید هر کسی که در این کشور توانی دارد، برای تحقق آن گام بردارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: کردستان حساسیت و اقتضائات خود را دارد و باید متناسب با فضای بومی هر شهر و منطقه برای جهاد تبیین برنامه‌ریزی شود تا شاهد تأثیرگذاری آن در استان باشیم.

وی اظهار کرد: امروز جنگ روایت‌ها و وارونه جلوه دادن حقایق را از سوی دشمنان و رسانه‌های غربی شاهدیم اما ما باید به اخلاق همراه با عاطفه و محبت پایبند باشیم و وقایع را برای مردم تبیین و بازگو کنیم.

حجت‌الاسلام رازیانی با اشاره به اینکه بر اساس شرایط کرونایی شکل برگزاری فعالیت‌های دینی تغییر می‌کند، افزود: هیچ برنامه دینی امسال تعطیل نخواهد شد و تمامی برنامه‌ها متناسب با شرایط کرونایی در استان انجام می‌شود.

وی همچنین از تدارک برگزاری دوره‌های آموزشی برای بیش از یک‌هزار نفر از اقشار تاثیرگذار از جمله مربیان آموزش و پرورش خبر داد و گفت: بانوان علاقمند به شرکت در دوره‌های آموزشی می‌توانند مشارکت داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از اجرای همایش کنگره مهر مادری در شهرستان‌های استان خبر داد و یادآور شد: این همایش برای تجلیل از جایگاه مقام مادری و گرامیداشت حضرت خدیجه(س) در استان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: بانوان ظرفیتی موثری برای اقناع عمومی و تبلیغ دین به شمار می‌روند که از طرح و ایده‌های آنان برای تقویت فعالیت‌های دینی و فرهنگی حمایت خواهد شد.

حجت‌الاسلام رازیانی یادآور شد: اجرای مجالس قرآنی به صورت محوری، اجرای محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان شهرستانی، استانی و کشوری و برگزاری مجالس قرآنی خانگی هم از برنامه‌های ایام ماه مبارک رمضان است که در این زمینه‌ها نیز از طرح و نظرات بانوان فعال دینی و فرهنگی استان استفاده می‌شود.

راه‌اندازی نهضت پیشرفت بانوان

ئالا شهسواری، کارشناس امور بانوان و خانواده اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی از نهادهای حاکمیتی کشور محسوب می‌شود که در راستای هویت‌بخشی و اثبات ظرفیت زنان در حل مسائل کشور نهضت پیشرفت بانوان را راه‌اندازی کرده است.

وی افزود: این نهضت همزمان با فعالیت بانوان در عرصه فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعالیت‌هایی در استان انجام می‌دهد.

شهسواری اجرای جشنواره «حرف‌آور» را یکی از اقدامات ارزشمند حوزه بانوان دانست و بیان کرد: دو هزار اثر از کردستان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و این استان از استان‌های موفق کشور در این جشنواره شد.

وی افزود: اجرای طرح «رفیقانه» نیز از دیگر دستاوردهای حوزه بانوان تبلیغات اسلامی استان است که بر اساس این طرح ۱۵۰ گروه پنج نفره در استان تشکیل شده است.

انتهای پیام
captcha