ماهیت گروهک‌های تروریستی به دنیا شناسانده شود
کد خبر: 4043591
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶

ماهیت گروهک‌های تروریستی به دنیا شناسانده شود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه مسلمانان و دولت‌های اسلامی باید در برابر کشتار شیعیان اقدامی اساسی داشته باشند گفت: ملت‌های مسلمان نباید سکوت کنند بلکه باید ماهیت گروهک‌های تروریستی را به دنیا بشناسانند.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلیمن سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 25 اسفندماه، در تجمع اعتراضی طلاب تبریزی در محکومیت آل سعود، با محکوم کردن عملیات تروریستی در پاکستان و افغانستان و اعدام شیعیان در عربستان گفت: مدعیان حقوق بشر در برابر قتل عام شیعیان چرا سکوت کرده اند؟

وی افزود: استکبار برای اینکه اهداف خود را به کرسی بنشاند با راه‌های مختلف و با بمب گذاری و عملیات تروریستی و جنایتکارانه در جهان اسلام تفرقه افکنی می‌کند.

آل‌هاشم، با اشاره به انفجار در مسجد جامع شیعیان پیشاور پاکستان ادامه داد: این حوادث تلخ و ناگوار که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است احساسات شیعیان را در کل دنیا جریحه دار می‌کند؛ دولت پاکستان باید بداند اگر امنیت می‌خواهد باید در برابر این گروهک تروریستی موضعی محکم و اقدامی قاطع داشته باشد.

امام جمعه تبریز، با بیان اینکه این حوادث نشان از مظلومیت شیعه است افزود: این حوادث در اروپا و آمریکا رخ میداد حتماً با واکشنی تند همراه بود و محکوم می‌شد، اما همین جوامع غربی در برابر جنایت وحشیانه علیه شیعیان سکوت کرده و حقوق بشر را زیر پا گذاشته‌اند.

وی به اعدام ۸۱ بی‌گناه از جمله بیش از ۴۰ نفر از شیعیان توسط رژیم آل سعود گفت: این قتل عام ذات پلید، ضد انسانی، بی رحم و خون خواه حکومت سفاک آل سعود را نشان می دهد که دلار‌های کثیف شان زبان مدعیان حقوق بشر هم را بند آورده است.

آل‌هاشم با بیان اینکه رژیم آل سعود جنگ‌های در حال وقوع یمن، سوریه، لبنان و دیگر کشور‌های اسلامی را هدایت می کند اظهار کرد: رژیم آل سعود حکومت خود را اسلامی و خادم حرمین شریفین می داند، اما این رژیم خادم استکبار است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: آل سعود با پول نفت آدم کشی می‌کند، چون بن سلمان از کشتن مسلمانان لذت می‌برد رژیم سعودی از تمام قوائد مردم سالاری و آزادی تهی است و مردم این حکومت هیچ جایگاه و ارزشی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان و و دولت‌های اسلامی باید در برابر کشتار شیعیان اقدامی اساسی داشته باشند گفت: ملت‌های مسلمان نباید سکوت کنند بلکه باید ماهیت گروهک‌های تروریستی را به دنیا بشناسانند.

آل‌هاشم، لزوم آشناسازی نسل جدید به جنایت‌های گروهک‌های تروریستی را مورد تاکید قرار داد و افزود: پدید آوردگان گروهک‌هایی مانند القائده، داعش و طالبان خودشان هم به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر هیچ قدرتی ندارند و به قدری ضعیف شده‌اند که با اقدامات مذبوحانه به مساجد و نمازگزاران حمله تروریستی طراحی و اجرا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha