همایش هم‌دانشگاهی در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4025584
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴

همایش هم‌دانشگاهی در کرمان برگزار شد

همایش هم‌دانشگاهی با حضور امام جمعه کرمان، فرمانده سپاه ثارالله استان، مسئولین، اساتید، نخبگان و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان امروز ۱۲ دی ماه همایش هم‌دانشگاهی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، فرمانده سپاه ثارالله استان، مسئولین، اساتید، نخبگان و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) بیان کرد: حضرت فاطمه(س) در فضیلت‌ها، زندگی سیاسی، اجتماعی و در دفاع از ولایت امیرالمومنین(ع) سرآمد بود.

وی با بیان اینکه به دلیل فضیلت زیاد حضرت زهرا(س)، بالاتر از صد اسم و کنیه برای ایشان بر شمرده‌اند، گفت: حاج قاسم سلیمانی دلداده خاندان عصمت و طهارت به ویژه حضرت زهرا(س) بود و جامع‌ترین بحثی که می‌توان اکنون در مورد او بیان کرد جهاد همه جانبه شهید سلیمانی است.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: با سه محور جهاد مواجه هستیم که هر کدام از آن‌ها الزامات خود را دارند و در بین آن‌ها ارتباط معناداری وجود دارد. یکی از این جهادها جهاد اصغر یا جهاد با سلاح است که رزمنده با پشت سر گذاشتن جاذبه‌های دنیا برای جانفدایی عازم جهاد می‌شود و در قرآن به عنوان یکی از معیارهای انسان‌های برتر عنوان شده است و شهید سلیمانی چهل سال سلاح را بر زمین نگذاشت و در این جهاد بود.

علیدادی‌سلیمانی افزود: بخش دوم زندگی شهید سلیمانی جهاد فکری و فرهنگی یا همان جهاد کبیر است یعنی فهم درست از شرایط، موقعیت و دشمن شناس بودن که تمام این موارد بصیرت و ایمان قوی می‌خواهد.

وی با بیان اینکه جهاد فرهنگی میدان جهاد با سلاح را ترسیم می‌کند، ادامه داد: یک جهاد دیگر که جهاد فرهنگی و جهاد با سلاح را مدیریت می‌کند، جهاد اکبر یا همان جهاد و مبارزه با نفس و شهرت‌زدگی است که جهاد سختی است و شهید سلیمانی در این جهاد در اوج است اما تعداد زیادی در این جهاد مردود می‌شوند.

انتهای پیام
captcha