کفشچیان مقدم؛ هنرمند نقاش در گذشت
کد خبر: 4004026
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
بر اثر عوارض ابتلا به کرونا

کفشچیان مقدم؛ هنرمند نقاش در گذشت

اصغر کفشچیان مقدم هنرمند نقاش، پژوهشگر و مدرس دانشگاه امروز ۱۹ مهرماه بر اثر عوارض ناشی از کرونا درگذشت. سرپرست معاونت امور هنری و مدیر کل هنرهای تجسمی در پیامی درگذشت این هنرمند فقید را تسلیت گفتند.

اصغر کفشچیان مقدم هنرمند نقاش در گذشت / دو پیام تسلیت برای درگذشت این هنرمندبه گزارش ایکنا اصغر کفشچیان مقدم هنرمند نقاش، پژوهشگر و مدرس دانشگاه بر اثر بیماری کرونا در گذشت.

در پی درگذشت این هنرمند، محمود شالویی سرپرست معاونت امور هنری و و هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی در پیامی درگذشت وی را تسلیت گفتند.

محمود شالویی، سرپرست معاونت امور هنری در این پیام نوشته است:«افسوس که معلم عاشق و هنرمند دیگری از میان ما رفت. دکتر اصغر کفشچیان مقدم هنرمند، استاد و پژوهشگر هنر سال‌ها در زمینه آموزش و پژوهش هنر با شناخت پیشینه هنر ایران و جهان و توجه به تحولات هنر معاصر و رویکردهای هنر جدید فعالیت کرد. دغدغه آموزش و پژوهش هنر و جوانان مستعد و علاقه مند هنر را داشت و با بیان نظرات و پیشنهادهای تخصصی رویدادها و دوسالانه های تجسمی را همراهی می‌کرد.

درگذشت این هنرمند، استاد و پژوهشگر هنر را به خانواده ارجمندش، دوستان و همکاران، دانشجویان هنر و جامعه هنری تسلیت می‌گویم و برای زنده نام کفشچیان مقدم رحمت و مغفرت الهی آرزومندم».

همچنین هادی مظفری مدیر کل هنرهای تجسمی، ضمن ابراز ناراحتی از درگذشت کفشچیان مقدم، پیام تسلیتی برای خانواده محترم آن مرحوم، جامعه هنری و دانشگاهی فرستاد.

مظفری سالیان سال تلاش این استاد دانشگاه برای تعلیم و تربیت شاگردانی در حوزه هنر و بالخص هنر جدید را ستود و برای ایشان طلب مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر جمیل را از پروردگار متعال خواستار شد.

این هنرمند فقید، متولد سال ۱۳۴۲ در شهر مشهد بود و خانواده‌اش تلاش دارند تا پیکر او را در زادگاهش مشهد تدفین کنند. وی دارای کارشناسی نقاشی از دانشگاه تهران و دکترای هنرهای تجسمی از دانشگاه سوربون و استراسبورگ و عضو هیأت علمی و استادیار پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود و به عنوان طراح، نقاش و هنرمند حوزه هنرهای جدید فعالیت داشت.

انتهای پیام
captcha