امدادرسانی به ۲ هزار و ۲۷۲ آسیب‌دیده از توفان شاهین
کد خبر: 4002859
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴

امدادرسانی به ۲ هزار و ۲۷۲ آسیب‌دیده از توفان شاهین

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سیستان و بلوچستان از امدادرسانی به ۲هزار و ۲۷۲ آسیب‌دیده از توفان حاره‌ای شاهین در جنوب استان خبر داد.

امدادرسانی به ۲ هزار و ۲۷۲ آسیب‌دیده از توفان شاهینبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، علیرضا میربهاء‌الدین، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان، گفت: در پی وقوع بارندگی و توفان حاره‌ای شاهین در نوار ساحلی استان ۱۰ روستا در شهرستان‌های چابهار و کنارک و سرباز دچار آسیب شدند که توسط ۳۱۸ نجاتگر و پرسنل در قالب ۵۸ تیم عملیاتی خدمات امدادی برای آنان انجام گرفت.

میربهاءالدین گفت: به دنبال توفان حاره‌ای شاهین در جنوب استان از تاریخ ۱۰ الی ۱۳ مهر ماه کار امدادرسانی وارد چهارمین روز خود شده و امدادرسانی به مردم آسیب‌دیده در ۱۰ روستا توسط ۵۸ تیم عملیاتی در حال انجام است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت:  ۵۱۵ خانوار آسیب‌دیده به تعداد ۲۲۷۲  توسط نجاتگران  جمعیت هلال احمر  امدادرسانی شده‌اند که از این تعداد ۲۵ خانوار به تعداد ۱۳۷ نفر در ۲۱ چادر امدادی اسکان اضطراری شده‌اند.

وی ادامه داد: ۱۴۴ روکش چادر، ۱۲۹ تخته موکت، ۳۱۳ تخته پتو و ۸۶۵ کیلو گرم نایلون در بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

میربهاءالدین ضمن تأکید بر توزیع اقلام امدادی بین حادثه‌دیدگان اظهار کرد: ۱۳۱ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۷۵۰ قوطی کنسروجات، ۵۵۰ کیلوگرم برنج، آب معدنی ۲۱۰۰ بطری، نان ۱۲۰۰ قرص و سایر اقلام از قبیل قند و شکر و چای، در مناطق آسیب‌دیده توسط نجاتگران این جمعیت توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان در پایان گفت: ۳۱۸ نفر روز امدادگر با بکارگیری ۲۸ دستگاه خودروی عملیاتی جمعیت هلال احمر استان در شهرستان‌های سرباز، چابهار و کنارک کار امدادرسانی را برعهده دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام
captcha