کار گروهی عاملی مؤثر در توسعه مشاغل خانگی است
کد خبر: 3992993
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷

کار گروهی عاملی مؤثر در توسعه مشاغل خانگی است

یک پیشران مشاغل خانگی در استان کردستان انجام فعالیت‌های جمعی و تیمی را امری مؤثر در موفقیت می‌داند و می گوید: مدیریت جمعی تأثیر بسیاری بر فروش و بازاریابی و به روز کردن محصولات مشاغل خانگی دارد.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کردستان، محمد محمدی، از پشتیبان‌های مشاغل خانگی در رشته کلاش‌بافی با ۲۵ سال سابقه فعالیت در حوزه صنایع دستی اظهار کرد: حدود چهار سال از آغاز فعالیت کارگاه تولیدی کلاش‌بافی ما گذشته است و تولید محصول کلاش تحولات زیادی در گذر این مدت داشته است.

وی به روز کردن تولیدات کارگاه توام با نیاز و تقاضای بازار را مهم ترین تحول در فرآیند تولید ذکر می کند و گفت: خوشبختانه تعداد تولیدکنندگان و افراد مشغول به کار در کارگاه، سال به سال افزایش یافته و تعداد کارکنان از ۶۰ تا ۱۶۰ نفر بسته به شرایط کار و فصول سال متغیر است.

این پشتیبان انجام فعالیت‌های کارگاه به صورت جمعی و تیمی را امری مؤثر در موفقیت می‌داند و بیان کرد: این کارگاه توسط مجموعه‌ای شامل مدیریت فروش، بازاریابی و آموزش اداره می‌شود؛ این نوع مدیریت جمعی تأثیر زیادی بر فروش و بازاریابی و به روز کردن محصولات داشته است.

به گفته وی، آموزش نیز عاملی مؤثر در افزایش تولید و موفقیت در بازار است؛ در این راستا کارگاه تولیدی کلاش بافی، در کنار سایر فعالیت‌های خود، امر آموزش را نیز در اولویت قرار داده و بر اساس نیاز و تقاضای بازار و در جهت اهداف کارگاه، افراد مورد نظر را برای آموزش شناسایی می‌کند.

این پشتیبان از رایگان بودن آموزش و مواد اولیه برای تولید خبر می‌دهد و می‌گوید: بعد از آموزش، آزمونی برگزار شده و افرادی که امتیاز لازم را اخذ می‌کنند وارد فاز تولید می‌شوند، در مرحله تولید نیز با توجه به اینکه مواد اولیه تضمینی است، تولید محصولات نیز تضمینی بوده و دغدغه ای برای تهیه محصولات وجود ندارد.

وی معتقد است که جهاد دانشگاهی نقش مؤثری در توسعه مشاغل خانگی داشته و در این راستا با در اختیار قرار دادن فضای آموزشی رایگان و معرفی افراد نیازمند کار، کارگاه‌های تولیدی و پشتیبان ها را حمایت کرده است.

به عقیده وی، نهادینه کردن کار تیمی در جامعه همراه با مدیریت درست و برنامه‌ریزی شده، تعامل خوبی را بین تولیدکنندگان ایجاد کرده و عاملی مؤثری در اشتغالزایی منطقه دارد.

این پشتیبان، فعالیت در حوزه دنیای مجازی و بازاریابی اینترنتی را لازمه توسعه مشاغل خانگی می‌داند و می گوید: راه‌اندازی کسب و کار در اینترنت با اتکا به توان شخصی خود می تواند در فروش محصولات موثر باشد.

به عقیده وی، پشتیبان هایی که توانایی مدیریت دارند باید با حمایت از افراد مورد نظر و نیازمند کار، زیر مجموعه های خود را توسعه داده و اشتغالزایی کنند و در مقابل نیز پرداخت تسهیلات واقعی به پشتیبان ها امری تاثیر گذار در تحقق این مهم است.

محمدی با اشاره به اینکه حمایت از پشتیبان ها به شیوه های مختلف و پرداخت عادلانه تسهیلات به آن ها راهگشای فعالیت مشاغل خانگی است، می افزاید: مجموعه بانکی و سایر ادارات متولی باید با حمایت از پشتیبان ها زمینه توسعه اشتغال را در منطقه فراهم کنند.

گفتنی است؛ که طرح توسعه مشاغل خانگی به همت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با همکاری جهاددانشگاهی از سال ۹۶ تا کنون در سطح استان اجرا شده و برای ۲۶۰۰ نفر در فاز اول و ۴۰۰ نفر در فاز دوم اشتغالزایی شده است.

انتهای پیام
captcha