شناسایی 164 محفل خانگی قرآنی فارس تاكنون
کد خبر: 3962447
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹

شناسایی 164 محفل خانگی قرآنی فارس تاكنون

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به اجرای طرح «نورالثقلین» در استان به‌منظور شناسایی محافل خانگی قرآن گفت: تاكنون 164 محفل خانگی قرآن شناسایی شده و به نظر می‌رسد این تعداد تا آخر فروردین به 250 جلسه برسد.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدحمید موسوی، سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس امروز، 15 فروردین در پنجمین نشست شورای قرآن و عترت این استان با اشاره تصویب طرح «نورالثقلین» در این شورا گفت: تدوین بانك اطلاعاتی قاریان و اساتید قرآنی استان را از سال‌های گذشته انجام داده‌ایم و تقریباً اكنون یك بانك جامع در اختیار داریم اما باید به‌روزرسانی شود.

وی افزود: این بانك اطلاعاتی را در اختیار شهرستان‌ها قرار دادیم تا اگر اصلاحاتی لازم است انجام شود ، در عین حال نیاز به همكاری دستگاه‌های دیگری مثل ارشاد و اوقاف هستیم تا بتوانیم بانك اطلاعاتی جامعی را تنظیم كنیم.

موسوی بیان كرد: طرح «نورالثقلین» به‌منظور شناسایی جلسات و محافل قرآنی خانگی در سطح كشور اجرا می‌شود كه با همكاری 22 اداره و نمایندگی در شهرستان‌ها تاكنون 164 جلسه و محفل خانگی قرآنی در سطح استان شناسایی شده‌اند و به‌نظر می‌رسد تعداد این محافل تا آخر فروردین به 250 جلسه برسد.

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس گفت: هنوز از دستگاه‌های مختلف اطلاعاتی درباره محافل قرآنی به ما نرسیده است و تنها نمایندگی آستان قدس رضوی یك لیست 140 موردی ارسال كرده‌اند كه این لیست هم فاقد كد ملی است و امكان ورود به سامانه ندارند.

انتهای پیام
captcha