جلوگیری از موج جدید کرونا در گرو رعایت پروتکل‌های بهداشتی است
کد خبر: 3950874
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷

جلوگیری از موج جدید کرونا در گرو رعایت پروتکل‌های بهداشتی است

استاندار اصفهان با تاکید بر رعایت پروتکل بهداشتی برای جلوگیری از موج جدید کرونا گفت: زمانی که ویروس کرونا دچار تغییر ماهیت ژنتیکی می‌شود، این روند به بیماری‌زایی بیشتر و تقویت انتشار ویروس منجر خواهد شد.

جلوگیری از موج جدید کرونا در گرو رعایت پروتکل‌های بهداشتی استبه گزارش ایکنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی اموز شنبه، ۱۱ بهمن‌ماه، در حاشیه برگزاری پنجاه و پنجمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار کرد: افزایش بیماران سرپایی به معنای افزایش بستری و مرگ و میر است، بنابراین برای جلوگیری از موج جدید بیماری رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است.

وی ادامه داد: برای ایام تعطیلات تمهیداتی برای مسافران، رونق کسب و کار، عدم شلوغی در بازار و خرید شب عید، نشاط و امید بیشتر برای مردم مطرح شده است.

استاندار اصفهان بیان کرد: دستورالعمل تعطیلات نوروزی به زودی از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

وی گفت: در شرایط خاصی که در برخی کشورها ویروس کرونا جهش یافته مقررات ویژه‌ای برای سفر هموطنان به داخل ایران اندیشیده می‌شود تا به تسری بیماری منجر نشود.

رضایی افزود: در این جلسه از وضعیت ملتهب دنیا در خصوص کرونا و افزایش روز افزون در راستای بیماران سرپایی، بستری و فوتی گزارشی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت ایران به لحاظ شیوع ویروس کرونا مطلوب است، ادامه داد:  در برخی استان‌ها سیر صعودی آرام از وضعیت بیماران سرپایی شاهد هستیم که امیدواریم این سیر هرچه سریع‌تر قطع شود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در استان اصفهان هنوز سیر صعودی مشاهده نمی‌شود که نشان‌دهنده فرهنگ بالای مردم استان است و استمرار آن مستلزم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: امیدواریم با فروکش شدن ویروس کرونا به روزهای قبل از کرونا و نشاط و شادابی میان مردم بازگردیم.

انتهای پیام
captcha