فعالیت‌های مرکز عالی تربیت مدرس قرآن کریم قاین در یک نگاه
کد خبر: 3949702
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵

فعالیت‌های مرکز عالی تربیت مدرس قرآن کریم قاین در یک نگاه

مسئول آموزش مرکز عالی تربیت مدرس و استاد قرآن کریم قاین با تأکید بر بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی در حوزه مباحث قرآنی، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کنیم و ما نیز طبق فرموده ولی امر خود اقدام کردیم و سامانه آموزش آنلاین زینو را راه‌اندازی کردیم تا آموزش‌های این مؤسسه تعطیل نشود.

ارسالی دوشنبه لطفا////  روایتی از تلاش‌های یک موسسه برای خاموش نشدن چراغ فعالیت‌های قرآنی در دوران کروناعصمت شریف‌نژاد، مسئول آموزش مرکز عالی تربیت مدرس و استاد قرآن کریم قاین در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: تربیت مدرس قرآن کریم قاین به عنوان یک مؤسسه مادر، اولین مؤسسه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که در سال 86 با 480 دانشجو فعالیت خود را آغاز کرد و نقطه عطفی در شهرستان قاین در حوزه مباحث قرآنی شد.

وی با بیان اینکه این مؤسسه با تربیت نیروهای متخصص و مورد نیاز مؤسسات باعث تأسیس دیگر مؤسسات و در خدمت مؤسسات شهرستان بوده است، افزود: این مؤسسه در این سال‌ها با آموزش حدود ۱۰۰ نفر مربی در دوره‌های مختلف تخصصی تربیت معلم به‌صورت ترمی واحدی که هر نفر بین 42 تا 150 واحد درسی را گذرانده‌اند، پیشتاز است.

مسئول آموزش مرکز عالی تربیت مدرس قاین از آموزش حدود چهار هزار نفر در بیش از 40 کارگاه تخصصی کوتاه‌مدت سه تا یک هفته‌ای، با استفاده از اساتید کشوری برای دانشجویان مؤسسه، مربیان پیش‌دبستانی، معلمان آموزش و پرورش خبر داد و گفت: تأمین ۱۰۰ درصد مربیان مؤسسات قرآن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و حتی استان و تأمین نیروهای متخصص کانون‌های مساجد سطح شهرستان و روستاهای اطراف از دیگر اهداف و فعالیت‌های این مؤسسه است.

شریف‌نژاد ادامه داد: تأمین ۱۰۰ درصد مربیان مورد نیاز جامعة‌القرآن‌ها، تأمین مربیان و مؤسسان حدود 20 خانه قرآن شهری و روستایی دارای مجوز از سازمان تبلیغات، تأمین ۱۰۰ درصد مربیان مؤسسات قرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌، تأمین ۱۰۰ درصد مربیان حفظ اداره اوقاف و امور خیریه و اعزام مدرس به سایر شهرستان‌های استان از فعالیت‌های مؤسسه است.

وی از تأمین مدرس دوره ضمن خدمت اساتید خواهر حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبی با حضور مدرس تجوید این مؤسسه پیش از کرونا، افزود: برگزاری بیش از 80 محفل ترتیل‌خوانی در مساجد و تکایای شهرستان قاین در ماه‌های مبارک و برگزاری بیش از 50 محفل انس نیز در دستور کار است.

شریف‌نژاد از برگزاری بیش از ۲۰۰ کارگاه سبک زندگی ایرانی اسلامی در سراسر استان و برگزاری مشاوره‌های فردی، خانوادگی و مذهبی به بیش از 300 نفر و تأسیس دو پیش‌دبستانی با مجوز آموزش و پرورش خبر داد و گفت: تأسیس مؤسسه خیریه سبزینه مهربانی با هدف ایجاد اشتغال برای بانوان بدسرپرست و بی‌سرپرست، تأسیس 11 مهدالرضا به‌صورت موقت در سال گذشته، تأسیس سه مهدالرضا به‌صورت رسمی و تأسیس شرکت تعاونی فراگیر ملی با مجوز از اداره کار و امور اجتماعی و تأمین لباس بیمارستانی با اشتغال 120 نفر از زنان سرپرست یا کمک سرپرست یا بدسرپرست نیز از دیگر اهداف است.

وی از تأمین 17 هزار ماسک در ایام کرونا و حدود سه هزار، گان و هزار عدد نیم آستین و اهدای آن به بیمارستان با همکاری ستاد عتبات عالیات خبر داد و بیان کرد: اکنون با شیوع کرونا کلاس‌های حفظ تنها در یکی از مساجد فعال از ۸۰ نفر به حدود ۴۰ نفر رسیده و در بسیاری مکان‌ها کلا تعطیل شده است.

مسئول آموزش مرکز عالی تربیت مدرس و استاد قرآن کریم قاین اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کنیم و ما نیز طبق فرموده ولی امر خود اقدام کردیم و سامانه آموزش آنلاین زینو را راه‌اندازی کردیم و تعدادی از کلاس‌ها را در این سامانه ادامه دادیم و با توجه به اینکه اکثر افراد به امید رفتن کرونا نشستند و در کلاس‌های آنلاین شرکت نکردند، با طراحی سایت به آدرس iranianikv.ir دوره‌های مختلف را برگزار کردیم.

شریف‌نژاد ادامه داد: با طراحی سایت mtqaen.ir دوره‌های تخصصی تربیت معلم به‌صورت ترمی واحدی را راه‌اندازی کردیم که با وجود داشتن سامانه آنلاین زینو دوره‌ها را به‌صورت کشوری و حتی فراتر برگزار خواهیم کرد و برای مبارزه با کرونا سامانه را رایگان در اختیار همه قرار دادیم تا بتوانیم به نوعی در مسیر مبارزه با کرونا با جلوگیری از تجمعات، سهیم باشیم.

وی گفت: برگزاری ۱۲ کارگاه با حضور اساتید کشوری، سه کارگاه شهرستانی، دو دوره قصه‌گویی و تربیت معلم حفظ جزء 30 به روش کودکانه، برگزاری کلاس با موضوعات مختلف قرآنی و حدود 45 عنوان کلاس مختلف از جمله کلاس‌های مدارس، پیش‌دبستانی‌ها و مؤسسات آموزشی از جمله برنامه‌هایی است که تاکنون در این سامانه برگزار شده است.

شریف‌نژاد بیان کرد: افزودن بخش‌های مختلف از جمله نهج‌البلاغه، مشاوره آنلاین، شبهات، تالارهای گفتگو و... به سایت iranianikv.ir از برنامه‌های پیش رو است.

وی افزود: با توجه به وجود سامانه آموزش آنلاین زینو محدودیت مرزهای فیزیکی و زمان برداشته شده است؛ لذا قصد داریم زمینه را برای تمامی علاقه‌مندان به آموختن و آموزش دادن قرآن و استفاده از اساتید برجسته کشوری را برای سراسر کشور و حتی دنیا فراهم کنیم.

شریف‌نژاد با اشاره به اینکه سامانه زینو یک سامانه کامل و مناسب برای آموزش آنلاین، برگزاری وبینار، سیمینار و مشاوره بوده و مطلوب زمان کروناست تا فعالیت قرآنی به‌دلیل نبود زیرساخت‌ها تعطیل نشود، یادآور شد: قصد داریم دوره‌های عمومی و تخصصی تربیت مدرس و مربی قرآن کریم را به‌صورت گسترده در سطح کشور برگزار کنیم.

انتهای پیام
captcha