مشارکت ۸ میلیاردی مردم قزوین در طرح اکرام ایتام
کد خبر: 3940601
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱

مشارکت ۸ میلیاردی مردم قزوین در طرح اکرام ایتام

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: طی هشت ماهه سال جاری مردم استان قزوین بیش از ۸ میلیارد و ۲۵۹ میلیون تومان در طرح قالب طرح اکرام ایتام، به ایتام کمک کرده‌اند.

مشارکت ۸ میلیارد تومانی مردم قزوین در طرح اکرام ایتامبه گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، فرزاد فرهادی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: مردم در مشارکت برای کمک به نیازمندان نشان داده‌اند که برای خدمت به همنوعان خود وظیفه خویش را به خوبی می‌شناسند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: طی هشت ماهه سال جاری بیش از 76 میلیارد تومان کمک مردمی را در قالب طرح‌های مختلف شاهد بودیم که یکی از طرح‌های پر استقبال طرح اکرام ایتام بوده است.

وی اضافه کرد: طی هشت ماهه سال جاری مردم استان قزوین بیش از 8 میلیارد و 259 میلیون تومان در طرح قالب طرح اکرام ایتام، به ایتام کمک کرده‌اند.

فرهادی افزود: در استان یک هزار و ۴۸۲ یتیم و ۳ هزار ۲۵۰ نفر هم فرزندان محسنین داریم که در مجموع ۲۹ هزار و ۴۰۰ نفر حامی این فرزندان هستند و کمک‌ها را به حساب ایتام و فرزندان محسنین واریز می‌کنند، ما در این حوزه عملکرد خوبی داشتیم به طوری که در مجموع کشوری جایگاه هشتم را به لحاظ سرانه‌ای که به این ایتام تعلق می‌گیرد داریم.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از محاسن اخلاقی سرپرستی ایتام، تفقّد و محبت نسبت به آنان است، در زندگی انسان‌ها خلاها و کمبودهایی وجود دارد که جز از طریق محبت و دوستی نمی‌توان آن را جبران کرد و در این میان، کودکان یتیم بیشترین نیاز را احساس می‌کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: آن‌ها که در اثر از دست دادن پدر یا مادر از سرچشمه مهر و محبّت دور افتاده‌اند بیش از هر چیز به نوازش و محبّت محتاج هستند و برای این احساس عاطفی و روحی خواه ناخواه در انتظار پاسخ هستند.

وی توضیح داد: وجود چنین افرادی در هر جامعه غیر قابل اجتناب است، زیرا هیچ جامعه‌ای خالی از حادثه نیست؛ بدیهی است در اثر این حوادث خواه ناخواه گروهی پدران و یا مادران خود را از دست داده و بی‌سرپرست باقی می‌مانند، در چنین محیطی برای رفع این کمبودها باید پیش‌بینی‌های لازم را معمول داشت.

فرهادی تأکید کرد: روحیه انفاق و نیکوکاری در کنار توجه به همسایگان و اقوام و نزدیکان موجب می‌شود تا نسبت به شرایط افراد در اطراف خود بی‌تفاوت نباشیم.

وی اعلام کرد: طرح‌های مختلف کمیته امداد برای پاسخگویی به این خلاء های موجود در جامعه است تا بتوانیم یاریگر یکدیگر باشیم و برای رفع مشکلات افراد مختلف گام‌های جمعی برداریم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: عموم مردم نیکوکار از طریق مراجعه به مراکز نیکوکاری و دفاتر کمیته امداد و یا مراجعه غیرحضوری از طریق کد مهربانی # 028*8877* به نیازمندان و محرومان کمک کنند.

انتهای پیام
captcha