10 طرح طب سنتی برای بهبود بیماران کرونایی نهایی شد / پیوستن ایران به شبکه بین‌المللی نظارت بر داروهای گیاهی
کد خبر: 3933167
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
آرمان زرگران:

10 طرح طب سنتی برای بهبود بیماران کرونایی نهایی شد / پیوستن ایران به شبکه بین‌المللی نظارت بر داروهای گیاهی

معاون بین‌الملل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با اشاره به دریافت کد اخلاق بیش از 67 طرح طب سنتی برای کمک به بهبود بیماران مبتلا به کرونا، گفت: کارآزمایی بالینی 10 طرح به اتمام رسیده و در انتظار انتشار مقالات آن هستیم.

10 طرح طب سنتی برای کمک به روند بهبود به بیماران مبتلا به کرونا به سرانجام رسیدند/ پیوستن ایران به شبکه بین‌المللی نظارت بر داروهای گیاهیآرمان زرگران، مشاور بین‌الملل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه ۶۷ طرح تحقیق طب سنتی، طب مکمل و دارو‌های گیاهی برای کمک به درمان کرونا کد‌های اخلاقی را کسب کرده‌اند، گفت: در برخی تحقیقات نتایج کارآزمایی بالینی تمام شده و ۱۰ طرح طب سنتی، گیاهی و مکمل به سرانجام رسیده است. برخی نتایج خوبی داشته‌اند و یکی از آن‌ها نیز در حال کسب مجوز از سازمان غذا و داروست.

زرگران تأکید کرد: هیچ یک از این طرح‌ها ادعای درمان بیماری کرونا را ندارند، اما توانسته‌اند در روند بهبود حال بیماران مبتلا به کرونا مؤثر باشند. در انتظار نتایج آزمایش‌ها و کارآزمایی‌های بالینی این تحقیقات هستیم و امیدواریم به زودی با انتشار نتیجه مطالعات به صورت مقاله، به جمع‌بندی کامل‌تری برسیم که چه روش و دارویی نتیجه مطلوب‌تری دارد.

وی بیان کرد: امیدواریم با انتشار این مقالات در مجلات علمی و بین‌المللی معتبر علاوه بر کمک بر روند بهبود بیماران ایرانی، این طب بتواند به سایر بیماران جهان کمک کند. همچنین، برخی مطالعات درباره تغذیه فرد مبتلا به کرونا، کمک به کاهش درد بیماران بدحال در آی‌سی‌یو و بیماران سرپایی انجام می‌شود.

معاون بین‌الملل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت از پیوستن ایران به عضویت WHOIRCH (شبکه بین‌المللی نظارت‌های بین‌المللی بر دارو‌های گیاهی) خبر داد و گفت: این شبکه سال ۲۰۰۶ راه‌اندازی شد و ۳۵ عضو دارد که با پیوستن ایران اعضای آن به ۳۶ عضو ارتقا پیدا می‌کند و در راستای استفاده ایمن و بهینه از طب‌های سنتی و دارو‌های گیاهی به تبادل نظر و ارائه راهکار می‌پردازد.
انتهای پیام
captcha