برگزاری دومین دوره «امامت‌پژوهی» در مؤسسه معصومیه
کد خبر: 3932095
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱

برگزاری دومین دوره «امامت‌پژوهی» در مؤسسه معصومیه

مدیر گروه رشته فلسفه و کلام اسلامی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی در مراسم افتتاحیه دومین دوره «امامت‌پژوهی» گفت: با برگزاری این دوره برای خواهران، در صدد هستیم تا خواهران امامت‌پژوه در ایران و سطح جهان داشته باشیم. 

برگزاری دومین دوره «امامت‌پژوهی» در مؤسسه معصومیهبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی زندیه، 8 آبان‌ماه، در افتتاحیه دوره امامت‌پژوهی در خصوص نحوه برگزاری کلاس مجازی امامت‌پژوهی اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور و شیوع بیماری کووید 19 برگزاری کلاس‌ها به صورت برخط( آنلاین) خواهد بود. 
 
وی گفت: اگر آموزش مجازی از لحاظ سخت‌افزار و نرم افزار کامل باشد، می‌توان از این امکانات به خوبی استفاده کرد، البته به شرط اینکه طلبه به اندازه کافی دقت و پشتکار داشته باشند. 
 
مدیر گروه رشته فلسفه و کلام اسلامی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه دفتر تبلیغات اسلامی، حضور اساتید مجرب را از محسنات این دوره دانست و تصریح کرد: با برگزاری دوره امامت‌پژوهی برای خواهران، إن شاءالله بتوانیم خواهران امامت‌پژوه در ایران و در سطح جهان داشته باشیم. 
 
وی با تأکید بر تلاش، دقت، مطالعه منابع و کتب در کسب مفاهیم و مطالب افزود: یک دانش‌پژوه موفق و امام پژوه زمانی موفق خواهد بود که هدفی را که انتخاب کرده است، رها نکند و مجدانه این راه دشوار را به سرانجام برساند.
 
زندیه ضمن اشاره به اهمیت دوره امامت‌پژوهی در عصر حاضر اظهار کرد: اگر علوم حوزوی همراه با تهذیب نفس نباشد، قطعاً بدست آوردنی و تأثیرگذار نخواهد بود و نمی‌توان اندوخته قابل توجهی را کسب کرد؛ تمام کسانی که در این راه حرکت کرده‌اند و توفیقات الهی شامل حال آنها شده است بخاطر تهذیب نفس در کنار جدیت در کسب علوم حوزوی بوده است. 
 
وی  اظهار کرد: اگر طلبه کوچکترین ضعفی در رفتار، گفتار و کردار خود داشته باشد و در صدد رفع آن نباشد، قطعاً توفیقاتش گرفته می‌شود، به گونه‌ای که نمی‌تواند به شایستگی مطالعه و تحقیق کند و موفق باشد؛ با تقوا و تهذیب نفس، راه برای کسب و درک علوم در راستای بحث امامت‌پژوهی هم باز خواهد شد. 
انتهای پیام
captcha