ایستادگی و مقابله با دشمنان نظام محدود به دوران خاصی نیست
کد خبر: 3925388
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲

ایستادگی و مقابله با دشمنان نظام محدود به دوران خاصی نیست

فرمانده هنگ مرزی و مرزبانی درجه یک تایباد گفت: در دوران دفاع مقدس مردم ایران با رشادت، اخلاص و ایمان علیه دشمن با کمترین تجهیزات برای دفاع از خاک کشور جنگیدند، این دوران به اتمام نرسیده و امروز میدان جنگ، شکل دیگری به خود گرفته است.

ایستادگی و مقابله با دشمنان نظام محدود به دوران خاصی نیستسرهنگ محمد چراغ، فرمانده هنگ مرزی و مرزبان درجه یک تایباد‌ در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: مرزبانان با گذشتن از جان خود، برای دفاع از مرزهای کشور آماده هستند و به متجاوزان مرزی، معاندین و قاچاقچیان اجازه دخل و تصرف در کشور از طریق مرزهای زمینی، دریایی و هوایی را نمی‌دهند.

وی شغل مرزبانی را با توجه به حساسیت مرزهای کشور بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: مرزبانان در ادامه مسیر راه شهدا برای دفاع از کشور، بدون احساس کوچکترین خستگی به میدان آمده و در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی خدمت می‌کنند.

چراغ بیان کرد: امروز نیز همچون هشت سال جنگ نابرابر ایران و عراق مرزبانان در سنگر حفاظت از مرزهای کشور جان خود را تقدیم نظام می‌کنند، اما به دشمن فرصت یاوه‌گویی و دست‌درازی به خاک وطن نخواهند داد.

فرمانده هنگ مرزی و مرزبان درجه یک تایباد تصریح کرد: بدون شک اگر امروز مرزبانان ما با رشادت و جانفشانی از وجب وجب مرزهای کشور محافظت نکنند، دشمن خیلی راحت از طرق مختلف برای ضربه زدن به کیان مقدس نظام دست به‌کار خواهد شد. مرز دوغارون یکی از امن‌ترین مرزهای کشور است و مرزبانان این فرماندهی با حفظ تاکتیک‌ها و تکنیک‌های موجود در حال مقابله با معاندین، متجاوزان مرزی و قاچاقچیان هستند.

یادآور می‌شود، مرزبانان هنگ مرزی تایباد از 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان محافظت و نگهبانی می‌کنند. 90 کیلومتر این مرز مشترک در شهرستان تایباد قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha