تمهیدات بازگشایی مدارس از هفته آینده / حضور دانش‌آموزان؛ اختیاری و برای رفع اشکال
کد خبر: 3898437
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
فولادوند تشریح کرد:

تمهیدات بازگشایی مدارس از هفته آینده / حضور دانش‌آموزان؛ اختیاری و برای رفع اشکال

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای بازگشایی مدارس از هفته آینده با تأکید بر اجباری نبودن حضور دانش‌آموزان در مدارس، گفت: بازگشایی مدارس صرفاً برای دانش‌آموزانی است که از آموزش مجازی استفاده نکرده‌اند یا در امر تحصیل و مباحث درسی اشکالاتی دارند.

فولادوند

به گزارش خبرنگار ایکنا، عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، امروز، 23 اردیبهشت‌ماه، در جمع خبرنگاران با اشاره به بازگشایی مدارس از روز شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه، گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، روز شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه، مدارس به مدت یک ماه بازگشایی می‌شود و صرفاً بازگشایی مدارس برای دانش‌آموزانی است که از آموزش مجازی استفاده نکرده‌اند، یا در امر تحصیل و مباحث درسی اشکالاتی دارند که باید برای رفع اشکال به مدرسه مراجعه کنند. مراجعه دانش‌آ‌موزان شرایطی دارد. حضور دانش‌آموزان داوطلبانه و با اطلاع اولیا باید باشد. همچنین حضور همکارانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند الزامی نیست. اما کادر اجرایی مدرسه و دبیران هفته اول را باید حضور داشته باشند و به فراخور نیاز و مراجعه دانش‌آ‌موز حضورشان تداوم پیدا کند و در نهایت با تصمیم مدیریت برنامه‌یزی آزمون‌های پایان سال انجام می‌شود.


اجباری برای حضور تمامی دانش‌آموزان در مدرسه نیست

مدیرکل شهر تهران با اشاره به اینکه حضور والدین و افراد دیگر در مدرسه مجاز نیست، گفت: مدرسه برای عموم دانش‌آ‌موزان باز نیست و این بازگشایی مخصوص دانش‌آموزانی است که از آموزش‌های مجازی در طول ماه‌های گذشته استفاده نکرده‌اند، یا دانش‌آموزانی که نکات درسی مبهمی دارند و برای رفع اشکال به مدرسه یا دبیر مربوطه مراجعه می‌کنند و خانواده نیازی نیست حضور پیدا کنند. برای حضور دانش‌آموزان نیز شرایطی قائل شده‌ایم که باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی حتماً رعایت شود.

وی افزود: آموزش و پرورش از ابتدای اسفندماه آموزش مجازی خود را داشته و به تناسب، درصد‌های تحت پوشش استان‌ها متفاوت بوده، اما در شهر تهران حدود ۸۰ درصد از دانش‌آموزان‌ را رسماً تحت پوشش قرار دادیم. بعضی از دانش‌آموزان به دلایلی در آموزش‌های مجازی شرکت نکردند، ابزار کافی یا اینترنت در اختیار نداشتند و به هر دلیلی در دسترس نبودند و نمی‌توانستند از آموزش‌ها استفاده کنند. این کلاس صرفاً برای دانش‌آموزانی است که از کلاس‌های مجازی استفاده نکرده‌اند یا برای رفع اشکال حضور دارند و براساس همان برنامه هفتگی می‌توانند در مدارس حضور یابند.‌


رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس اجباری است‌

 
‌فولادوند با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی دانش‌آموزان و معلمان گفت: زنگ تفریح یا زنگ ورزش که سبب مختل شدن فاصله اجتماعی می‌شود را  حذف کردیم. برای مثال، بوفه‌های مدارس تعطیل است، چون بخشی از این یک‌ماه بعد از ماه مبارک رمضان است و مواد غذایی به هیچ وجه نباید بعد از ماه مبارک رمضان خرید و فروش شود و دانش‌آموزان باید وسایل شخصی اعم از ماسک و دستکش و لوازم مورد نیازشان را با خودشان بیاورند. مجدداً تاکید می‌کنم که بازگشایی مدرسه برای تجدید دیدار با همکلاسی‌ها نیست بلکه صرفاً برای رفع اشکال است و خطر کرونا رفع نشده است و ما برای آزمون‌های پایان سال آماده می‌شویم. اگر به نوعی تقویم آموزشی و بودجه‌بندی کتاب تمام شده باشد، شورای برنامه‌ریزی برای نحوه آزمون‌های پایان سال برنامه‌ریزی می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: دانش‌آموزان در صورت مراجعه به مدرسه حتماً از منزل ماسک و دستکش همراه داشته باشند. امروز جلسه‌ای با رؤسای مناطق داشتیم و امیدواریم تا پنجشنبه ضدعفونی و گندزدایی مدارس حتماً انجام شود. هر چند مدارس ماه‌هاست بلااستفاده مانده‌اند، اما به دلیل قرار دادن اعتبارات بهداشتی برای گندزدایی مدارس مکلف کردیم حتماً تا پایان پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه، این مهم انجام شود و از طرفی مربیان بهداشت در مدرسه مسئولیت رصد مباحث و اجرای پروتکل‌های بهداشتی را بر عهده دارند و در این حالت مدیران و معاونان موظف به رعایت هستند.‌


صدا و سیما برای اطلاع‌رسانی کنار آموزش و پرورش باشد

فولادوند درباره نحوه اطلاع‌رسانی انجام شده از سوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در مرحله اول، رؤسای مناطق و مسئولان روابط عمومی‌ها را ملزم کردیم که به مدیران و دبیران و دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی کنند، اما اطلاع‌رسانی ما محدود است. تاکنون برای اطلاع‌رسانی‌هایمان نتوانسته‌ایم به نحو احسنت از صدا و سیما کمک‌های لازم را بگیریم و از این سازمان تقاضا دارم که در راستای بازگشایی بهینه و براساس پروتکل‌های بهداشتی به آموزش و پرورش کمک کند. با همه شبکه‌ها مکاتبه و از آن‌ها درخواست کرده‌ایم و می‌خواهیم نکات مثبت و زحمات بی‌دریغ همکاران من که در سه ماه گذشته تداوم داشته را نادیده نگیرند. البته ما منکر نقاط ضعف نیستیم و از صدا و سیما خواهش می‌کنم علاوه بر اینکه نکات منفی را اطلاع‌رسانی می‌کنند، حتماً کار جهادی و تلاش همکاران فرهنگی و مدیران را به تصویر کشند و به اطلاع مردم برسانند و جزئیات حضور دانش‌آ‌موزان و مدیران در مدارس را به اطلاع دانش‌آ‌موزان برسانند تا شیوع ویروس کرونا کنترل شود.
انتهای پیام
captcha