فکه اردیبهشت به سردار آتش رسید
کد خبر: 3897404
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴

فکه اردیبهشت به سردار آتش رسید

پرونده ویژه ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی «فکه» در اردیبهشت به فرمانده توپخانه سپاه معروف به سردار آتش اختصاص یافت.

فکه اردیبهشت به سردار آتش رسیدبه گزارش ایکنا، دویست و چهارمین شماره ماهنامه «فکه» ویژه اردیبهشت‌ماه با مدیرمسئولی علی حسین‌پور و صاحب‌امتیازی مؤسسه فرهنگی ـ هنری جنات فکه منتشر شد. بررسی پرونده ویژه مؤسس و فرمانده توپخانه سپاه، سردار شهید حسن شفیع‌زاده، از مهم‌ترین مطالب این شماره است.

در این پرونده عناوینی مانند «در میانه میدان»، برشی کوتاه از خاطرات سردار شهید حاج‌حسن شفیع‌زاده، «دستی به انقلاب» خاطراتی از ناصر برپور، همرزم شهید، «و باز هم اخلاص معجزه آفرید»، سردار شهید به روایت جانشین فرماندهی وقت توپخانه سپاه، «رفیق من» گفت‌وگو با سرلشکر پاسدار سیدیحیی رحیم صفوی، یک نفر از ۴۰ نفر، سردار شهید به روایت سرداران محمدجعفر اسدی، شهید غلامرضا یزدانی و سردار محمود چهارباغی آمده است. همچنین «بچه‌های نسل آزادی» شهیدان بختیاری به روایت خادمین شهدای فدک و «آنجا که نوری بیکران» روایت‌های شنیدنی از شهید محمدحسین جهانیان عناوین دیگری است که در این بخش منتشر شده است.

سردار شهید غلامرضا یزدانی درباره شهید شفیع‌زاده می‌گوید: «رمز موفقیت حسن شفیع‌زاده این بود که با نیروهای تحت امرش یک ارتباط عمیق برقرار می‌کرد. اصلاً نگاه نمی‌کرد که این فرمانده آتشبار است، فرمانده گروه است، فرمانده قبضه است یا یک سرباز. حسن شفیع‌زاده ورای تمام این مصداق‌ها یک رزمنده را می‌دید که باید آموزش می‌گرفت و سازماندهی می‌شد و پای کار می‌آمد.» 

شفیع‌زاده به تعداد آدم‌هایی که در اختیارش بود، فکر و ایده داشت. می‌دانست نظر فلان فرمانده تحت امرش در مورد فلان مطلب چیست، چون همیشه با آن‌ها صحبت می‌کرد و نظرشان را می‌گرفت و در ذهن نگه می‌داشت. وقتی در جلسات مهم با فرماندهان رده‌بالا شرکت می‌کرد، فقط نظر حسن شفیع‌زاده را بیان نمی‌کرد، چون نظر همه نیروهایش را داشت و فکر مجموعه توپخانه را بیان می‌کرد.  

«یاری خدا نزدیک است»، «التماس جرعه‌ای دلتنگی»، «صفرترین نقطه، کرونا و پساکرونا»، «قله‌ای به نام ایران» و «کروناکاوی» نیز در این شماره خواندنی است. 

در بخش کتابنامه تازه‌های نشر دفاع مقدس از جمله «اطلس ۳۱ عاشورا»»، «پسرک فلافل‌فروش»، «فرکانس ۱۱۶۰، روایتی مستند از مقاومت کارکنان رادیو آبادان»، تداوم اشغال و بحران»، «انارستان» و «به قامت سرو» معرفی شده است.

یادآور می‌شود دویست و چهارمین شماره ماهنامه «فکه» با بهای ۱۵ هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha