احداث مجتمع قرآنی در شهر جدید سهند
کد خبر: 3891479
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۰

احداث مجتمع قرآنی در شهر جدید سهند

مدیر مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی از احداث مجتمع قرآنی این مؤسسه در شهر جدید سهند خبر داد و گفت: این شهر نیازمند کارهای فرهنگی و قرآنی است و ما با درک نیاز قرآنی این شهر نسبت به احداث این مجتمع اقدام کرده‌ایم.

مجتمع قرآنی و فرهنگی در شهر جدید سهند احداث می‌شودرحیم وظیفه‌شعاع، مدیر مؤسسه مهد قرآن و عترت استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به گسترش فعالیت‌های قرآنی در شهر جدید سهند گفت: با توجه به اینکه این شهر، یکی از شهرهای تازه احداث است نیازمند کارهای فرهنگی و قرآنی است و ما با درک نیاز قرآنی این شهر نسبت به احداث مجتمع فرهنگی و قرآنی در این شهر اقدام کرده‌ایم.

وی افتتاح این مجتمع قرآنی و فرهنگی را در سال جاری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این مؤسسه ذکر کرد و افزود: احداث این مجموعه قرآنی تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما برای سال ۹۹ این است که تا پایان سال مجتمع فرهنگی ـ قرآنی شهر جدید سهند به پایان رسیده و افتتاح شود. هزینه عمرانی احداث این دو ساختمان را یک میلیارد تومان است.

وظیفه‌شعاع، توسعه فعالیت‌های قرآنی در مناطق محروم را از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه ذکر کرد و ادامه داد: مؤسسه مهد قرآن در زمینه محرومیت‌زدایی قرآنی و فرهنگی در منطقه غرب تبریز اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است. در روستاهای اسبس، شیخ حسن، قزل دیزج، مایان علیا و باغ معروف فعالیت‌های چشمگیر قرآنی صورت گرفته است.

مدیر مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه دوره ویژه فشرده تربیت معلم قرآن در این مناطق برگزار می‌شود، ادامه داد: این آموزش‌ها با محوریت روستای کجوار برگزار و اساتید مجرب در این روستاها حضور یافته و منطقه به لحاظ آموزش‌های قرآنی توانمند شده است به طوری که در حال حاضر کلاس‌های قرآنی با حضور مربیان بومی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به کارهای عمرانی انجام شده توسط این مؤسسه، اظهار کرد: در روستای قزل دیزج یک ساختمان دو طبقه در شش ماه احداث و به نام حضرت سیدالشهدا(ع) نامگذاری شده و هم‌اکنون ۲۰۰ دانش‌آموز از کلاس‌های قرآنی بهره‌مند می‌شوند. همچنین در روستای مایان سفلی ساختمان یک طبقه مهدقرآن ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

مدیر مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی، یکی از مهم‌ترین و ماندگارترین برنامه‌های این مؤسسه را برگزاری مراسم تجلیل از چهره‌های قرآنی اعلام کرد و افزود: همایش تجلیل از ۴۷۷ حافظ و قاری ممتاز قرآن کریم در آذربایجان‌شرقی در زمینه حفظ و قرائت تخصصی قرآن برنامه‌ای بود که تا‌کنون مشابه چنین برنامه‌ای صورت نگرفته بود.

وی ادامه داد: این همایش که به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد نتیجه چهار دهه فعالیت و تجربه قرآنی و فرهنگی مؤسسه مهد قرآن و عترت بود.

وظیفه‌شعاع، با اشاره به وضعیت پیش آمده در کشور در مورد انتشار ویروس کرونا و تعطیل شدن مدارس و آموزش‌های قرآنی گفت: در حال حاضر به خاطر اینکه دانش‌آموزان نباید از دروس خود عقب بمانند ۱۰۰ درصد مدارس به‌صورت مجازی کلاس‌های خود را برگزار می‌کنند و اگر شرایط به همین روال ادامه داشته باشد کلاس‌های آموزش‌های قرآنی نیز به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha