تألیف 1000 پایان‌نامه و 14 کتاب از سوی طلاب مؤسسه معصومیه(س)
کد خبر: 3864847
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
معاون پژوهش موسسه آموزش عالی معصومیه(س):

تألیف 1000 پایان‌نامه و 14 کتاب از سوی طلاب مؤسسه معصومیه(س)

گروه حوزه‌های علمیه ــ معاون پژوهش موسسه آموزش عالی معصومیه(س) گفت: تألیف 1000 پایان‌نامه، 14 کتاب متخذ از این پایان‌نامه‌ها و همچنین 28 مقاله و 30 نرم‌افزار از سوی طلاب موسسه آموزش عالی معصومیه(س) انجام شده است.

تالیف 1000 پایان‌نامه و 14 کتاب توسط طلاب موسسه معصومیه(س)الهام خاضعی‌نیا، معاون پژوهشی موسسه آموزش عالی معصومیه(س) در گفت‌وگو با ایکنا در مورد فعالیت‌های صورت گرفته پژوهشی در موسسه معصومیه(س) گفت: فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی موسسه معصومیه(س) در سه سطح دو، سه و چهار در حال انجام است و طلاب، در هر سطح، پایان‌نامه و تحقیقات پژوهشی ارائه می‌کنند.

وی افزود: در کنار این پایان نامه‌ها، فعالیت‌های مهارت‌افزایی شامل برپایی کارگاه‌ها، نشست و ... هم برای طلاب برگزار می‌شود. همچنین آنان در فراخوان‌های مدرسه‌ای، ملی و استانی مرتبط با همایش‌های مختلف نیز شرکت کرده و مقاله ارائه می‌دهند که عمده طلاب معصومیه رتبه‌های خوبی در این برنامه‌ها به دست آورده‌اند.

خاضعی‌نیا اضافه کرد: طلاب ما همچنین در جشنواره‌های علامه حلی که سالانه برگزار می‌شود، همچنین جشنواره بانوی کرامت، رشد و دیگر فراخوان‌ها برگزیده شده‌اند و در این بخش‌ها صاحب رتبه‌های قابل توجه بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه تاکنون هزار پایان‌نامه تدوین شده در سه سطح تحصیلی در موسسه داریم، اظهار کرد: اخیراً در طرحی، تمامی پایان‌نامه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و پایان‌نامه‌های فاخر و علمی تفکیک شده و برای چاپ آن‌ها در قالب کتاب حمایت خواهد شد و هزینه‌های آن هم بر عهده موسسه است.

معاون پژوهش موسسه آموزش عالی معصومیه(س) با بیان اینکه امسال شش کتاب متخذ از این پایان‌نامه‌ها در پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عرضه شده است، اظهار کرد: از دیگر محصولات عرضه شده در این نمایشگاه محتوای کارگاه‌های علمی است که در موسسه برگزار و در قالب 30 نرم‌افزار ارائه شده است.

خاضعی‌نیا با بیان اینکه موسسه آمادگی دارد تا این نرم‌افزارها را تکثیر و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد، تصریح کرد: مرکز پژوهش‌های اسلامی موسسه هم در این نمایشگاه حضور دارد و آثارش را شامل مقالات و کتب با موضوعات مختلف عرضه کرده است.

معاون پژوهش موسسه آموزش عالی معصومیه با بیان اینکه در یکسال اخیر 14 کتاب از تولیدات علمی طلاب این موسسه در انتشارات مختلف به چاپ رسیده است. همچنین 28 مقاله در نشریات رسمی از طلاب چاپ شده است.

خاضعی‌نیا در پاسخ به این سؤال که در بحث سبک زندگی و زن و خانواده چه کارهایی صورت گرفته است، بیان کرد: تاکنون چندین نشست با موضوع سبک زندگی اسلامی برگزار شده است. همچنین برخی طلاب برای تدوین پایان‌نامه در این باره مورد تشویق قرار گرفته‌اند که برخی مقالات تدوین شده و بعداً تبدیل به کتاب هم خواهد شد، گرچه معتقدم باید این مباحث رونق بیشتری به خصوص درمیان بانوان طلبه داشته باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که مکاتب فکری رقیب تلاش زیادی در عرصه زن و خانواده دارند، به گونه‌ای که احساس می‌شود گرایش غالب در جامعه هستند، اضافه کرد: این کار در عین جدید بودن نیازمند برنامه‌ریزی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم است و  ما در حال برنامه‌ریزی هستیم و قطعاً این وظیفه بر دوش حوزه خواهران است و فعلاً در حال تدبیر مقدمات آن هستیم.

معاون پژوهش موسسه آموزش عالی معصومیه(س) با بیان اینکه نتیجه مشخصی در قالب  بروز و ظهور داده باشیم، وجود ندارد، گرچه به برخی موضوعات مانند موضوعات زیست محیطی در قالب مقاله و پایان‌نامه پرداخته شده، ولی مجموعه کاملی در این زمینه نداریم.

انتهای پیام
captcha