ظرفیت‌های واقعی کشور را بشناسیم
کد خبر: 3842541
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹

ظرفیت‌های واقعی کشور را بشناسیم

گروه اجتماعی ــ فرمانده سپاه خراسان‌رضوی با بیان اینکه باید در میدان تقابل، دشمن و خود را همانطور که هست ببینیم و بشناسیم، گفت: این امر برای آن است که بتوانیم از ظرفیت‌های کشور بهره ببریم.

دشمن و ظرفیت‌های واقعی کشور را بشناسیمبه گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، سردار یعقوب‌علی نظری، فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان‌رضوی، امروز، ۲۵ شهریور، در یادواره شهدای عملیات کربلای ۲ با محوریت سردار شهید محمود کاوه اظهار کرد: براساس اسنادی که از شهدا باقی مانده و بیان شهدا و وصیت‌نامه‌ها، همه شهدای ما یک هدف داشتند و آن هدف، استقرار نظام مقدس اسلامی، استحکام، بالندگی و گسترش این نظام مقدس است.

وی با بیان اینکه این هدف شهدا باید برجسته شود، افزود: شهدا برای این هدف جان خود را در کف دست گذاشتند و رضایت شهدا در این است که به اهداف آنان بپردازیم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه ضمن پرداختن به فصایل شهدا و استفاده نسل‌ها باید اهداف شهدا تبیین شود، بیان کرد: با نثار خون شهدا جغرافیای مرزی تبدیل به جغرافیای اعتقادی شده است.

نظری ادامه داد: اگر شهدا با مظلومیت و نداری امکانات مادی اما قدرتمندانه در مقابل دشمن ایستادگی می‌کردند، امروز باید به خود ببالیم که در اوج اقتدار فرزندان امت اسلامی و تحت اندیشه انقلابی از این نظام دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حفظ نظام اسلامی در اوج قدرت و افتخار، نتیجه خون شهداست، افزود: باید آمریکا و دنیای کفر را آنگونه که هست بشناسیم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان‌رضوی با اشاره به عزت و قدرت نظام در مقابل به زانو درآمدن استکبار، اظهار کرد: امروز آمریکا به شدت نیاز به دلارهای صعودی که سرمایه مسلمانان است، دارد.

نظری با اشاره به بهم ریختگی اجتماعی آمریکا، گفت: باید در محضر شهدا سر تعظیم فرود آوریم، فضایل شهدا را بیان کنیم و اهداف آنان را بسیار برجسته کنیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن درصدد ساقط کردن نظام مقدس اسلامی است، افزود: اگر بناست عزتمند و مستقل باشیم و مشکلات خود را در عرصه‌های مختلف خود حل کنیم، راه مبارزه است و راه دومی وجود ندارد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان‌رضوی بیان کرد: باید خط شهدا را که ایستادگی در مقابل ایادی استکبار است، دنبال کنیم.

نظری ادامه داد: مذاکره پاسخ نمی‌دهد؛ مذاکره نمی‌تواند جایگزین مبارزه شود، مذاکره باید در طول و راستای مبارزه باشد نه به جای مبارزه.

وی با تأکید بر مبارزه در تولید، مبارزه در مصرف و مبارزه در حوزه شئون اقتصادی جامعه، ادامه داد: مشکل بعضی از مسئولان این است که در نگاه به دشمن، دشمن را آن گونه که وجود دارد تفسیر نمی‌کنیم و در داخل نیز واقعیت‌ها و ظرفیت‌ها را نمی‌بینیم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان‌رضوی یادآور شد: برای اینکه بتوانیم از ظرفیت‌های کشور بهره ببریم، باید در میدان تقابل، دشمن و خود را همانطور که هست ببینیم و بشناسیم.

خاطرات دفاع مقدس نشر یابد

سردار علی قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی نیز در این برنامه، با اشاره به اینکه خاطرات دفاع مقدس باید نشر پیدا کند، اظهار کرد: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب تکلیف همه ما و مسئولان در این رابطه سنگین است.

وی افزود: ۴۴ شهید از خراسان‌جنوبی در عملیات کربلای دو حضور داشته‌اند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی ادامه داد: نامگذاری فرودگاه بیرجند و شرکت گاز قاین با نام شهید محمود کاوه و برگزاری یادواره این شهید از جمله اقداماتی است که برای زنده نگه داشتن یاد این شهید در این استان انجام شده است.

قاسمی یادآور شد: برگزاری این یادواره‌ها باعث نشر پیام شهدا و ترویج ارزش‌های دوران دفاع مقدس می‌شود.

سردار شهید محمود کاوه یکم خرداد ۱۳۴۰ به دنیا آمد و ۱۱ شهریور ۱۳۶۵ در عملیات کربلای دو در منطقه حاج عمران به شهادت رسید.

انتهای پیام

captcha