اسلام آمریکایی باعث ایجاد نفاق در جامعه می‌شود
کد خبر: 3841835
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲

اسلام آمریکایی باعث ایجاد نفاق در جامعه می‌شود

گروه اجتماعی ــ امام جمعه موقت بیرجند گفت: اسلام آمریکایی و اموی به مراتب از شرک و کفر برای جامعه ضرر بیشتری دارد؛ چرا که در درون آن یک نوع نفاق نهفته است.

اسلام آمریکایی باعث ایجاد نفاق در جامعه می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجند امروز، ۲۲ شهریور، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: خداوند انسان را در اوج هرم هستی، مسجود ملائکه و جانشین خود در زمین قرار داد که همه این موارد به معنای عزت و کرامت بخشی به انسان است.

وی با بیان اینکه آرامش، اخلاق‌مداری و رضایت از زندگی از مهم‌ترین مؤلفه‌های خوشبختی است، افزود: ایمان نقش مهمی در رسیدن انسان به مؤلفه‌های خوشبختی دارد.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به ایام محرم، بیان کرد: سوأل مهم و قابل تأمل این است که چه منکری در جامعه اسلامی رواج پیدا کرد که امام حسین(ع) برای نهی از آن جان خود و یارانش را در این مسیر تقدیم کرد.

مختاری ادامه داد: بالاترین منکر، تلاش مستکبران در راستای به انحراف کشاندن حرکت اصلی جامعه از راه خداوند بوده و بزرگترین معروف حرکت کلی جامعه در مسیر بندگی است. منکر اصلی در زمان امام حسین(ع) وجود متولیانی در رأس جامعه بود که به جای فراهم کردن شرایط حقیقی بندگی خداوند مسلمانان را برده و ذلیل در برابر خود می‌خواستند.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: پس از پیامبر(ص) همواره تضاد دو اسلام با نام‌های اسلام اموی و علوی، اسلام صادقی و اسلام عباسی، اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی(ص) وجود داشته که با وجود شباهت در ظاهر در باطن تفاوت‌های عمیقی دارند.

مختاری بیان کرد: اسلام آمریکایی و اموی به مراتب از شرک و کفر برای جامعه ضرر بیشتری دارد؛ چرا که در درون آن یک نوع نفاق نهفته است. باید بصیرت خود را پای مکتب امام حسین(ع) افزایش دهیم و به‌دنبال کسانی باشیم که به اسلام تمدن ساز باور داشته باشند؛ چراکه نجات و رستگاری در پرتو بندگی خداوند و مقاومت است و باید از این طریق قدرتمندانه مسیر انقلاب را ادامه دهیم.

امام جمعه موقت بیرجند یادآور شد: ما انقلاب کردیم تا سبک زندگی، فکر، سیاست داخلی و خارجی و حرکت کلی جامعه، اسلامی باشد و این تفکر ناب انقلابی است و هر کس این تفکر را دارد، انقلابی است.

انتهای پیام

captcha