فراخوان نخستین مهرواره عکس عاشورایی
کد خبر: 3841538
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵

فراخوان نخستین مهرواره عکس عاشورایی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی گفت: نخستین مهرواره عکس عاشورایی از سوی کانون پرورش فکری خراسان‌جنوبی فراخوان داد.

فراخوان نخستین مهرواره عکس عاشوراییبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان، طاهره حمیدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: نخستین مهرواره عکس عاشورایی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف عاشورایی، آشنایی با مفاهیم عاشورا و درک عمیق‌تر کودکان و نوجوانان از وقایع و حوادث عاشورا و زندگی امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: ترغیب کودکان و نوجوانان به تولید آثار فاخر هنری با مفاهیم محرم و عاشورا و تقویت پرورش حس مذهبی و شناخت مفاهیم نمادهای عاشورایی از دیگر اهداف این مهرواره ‌است که در قالب عکاسی موبایلی در دو بخش کودکان و نوجوانان(۱۲ تا ۱۸ سال) و مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی بیان کرد: سنت‌ها و آیین‌های عزاداری در شهر من، جلوه‌های ماه محرم در زندگی امروزی و منظر شهری همچون شام غریبان، تعزیه و شبیه‌خوانی، کودک و محرم، کاروان‌های عزاداری، عاشورا و قداست آب عکاسی از پیاده‌روی اربعین حسینی و نماز ظهر عاشورا از جمله محورهای موضوعی این مهرواره است.

حمیدی ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در این رقابت هنری می‌توانند ۱۰ اثر را به‌صورت تک عکس و در بخش مجموعه عکس (سه تا هشت عکس) را تا هفتم مهرماه جاری به آدرس دبیرخانه به نشانی خیابان شهدا، انتهای شهدای ۶ مرکز فرهنگی هنری شماره یک و فراگیر بیرجند ارسال کنند.

وی با بیان اینکه عکس‌های ارسالی می‌تواند به صورت رنگی، سیاه و سفید و در قالب عکس موبایلی باشد، یادآور شد: شیوه‌نامه اولین مهرواره استانی «عکس عاشورایی» اعلام و به مراکز استان ارسال شد.
انتهای پیام

captcha