چگونه کودکان را به هیئت‌های مذهبی جذب کنیم
کد خبر: 3841495
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

چگونه کودکان را به هیئت‌های مذهبی جذب کنیم

گروه اجتماعی ــ مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه باید بگذاریم کودک در هیئت کودکی کند و برخورد بد با او نکنیم، گفت: برگزاری مسابقات و کلاس‌های آموزشی و ورزشی، داشتن نگاه کلان و برنامه‌ریزی شده و آینده‌نگری در برنامه‌ها، دوری از سونگری و بهره‌مندی از سخنران و مداح خوب از مواردی است که باعث جذب کودک به هیئت می‌شود.

چگونه کودکان را به هیات‌های مذهبی جذب کنیم؟حجت‌الاسلام سیدحسن سیدی، مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، در خصوص جذب نوجوانان و کودکان با هیئت‌های عزاداری، گفت: در مرحله اول خانواده نقش اساسی را در این موضوع دارد.

وی افزود: رفتار پدر و مادر در برخورد با مسجد و هیئات بسیار موثر است و بسیار مهم است که محیطی سالم و پاک و هیئتی باشد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: خانواده‌ها باید در انتخاب همنشینان تود بسیار توجه کنند، همنشینی با افراد متدین و انتخاب دوست مناسب مسجدی و هیئتی بسیار در کودک مؤثر است.

سیدی اظهار کرد: برخورد خوب و نرم و ملایم مدیران هیئات مذهبی با کودکان و توجه کردن به آنان از مهم‌ترین نکات است، بعضا راه‌اندازی هیئات ویژه کودکان در این موثر است.

وی با بیان اینکه در هیئت‌ها باید از نوحه‌خوان‌های جوان و کودک بهره برد، بیان کرد: ایجاد محیطی باز و شاد در هیات و منحصر نکردن برنامه‌های آن به زمان‌های خاص و مداوم بودن ارتباط با افراد، تاثیر بسزایی در جذب کودکان به هیات عزاداری دارد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: برگزاری مسابقات و اردوها و کلاس‌های آموزشی و ورزشی توسط هیئات مذهبی، داشتن نگاه کلان و برنامه‌ریزی شده و آینده نگری در برنامه‌ها، دوری از سونگری در برنامه‌ها و بهره مندی از سخنران و مداح خوب از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کرد.

سیدی با اشاره با اینکه کودک را نباید به مدت طولانی در هیئت نگه داشت، اظهار کرد: از تحکم کردن و اجبار در آماده شدن کودک و رفتن به هیئت باید دوری کرد.

وی با اشاره به اینکه باید بگذاریم کودک در هیئت کودکی کند و برخورد بد با او نکنیم، افزود: باید در برابر کودک از گریه زیاد خودداری کنیم و یا آرام گریه کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: سخنران و مداح و مدیران هیات باید با کودکان مهربان باشند و اگر نذر و نیازی داریم، می‌توانیم پخش نذری و توزیع آن را به کودکان بسپاریم.

سیدی یادآور شد: باید خانواده‌ها توجه داشته باشند که به هیئتی بروند که کودک تمایل بیشتری به آن مکان دارد.

انتهای پیام

captcha