وقتی درس‌های عاشورا زنده می‌شود
کد خبر: 3840947
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴

وقتی درس‌های عاشورا زنده می‌شود

گروه اجتماعی ــ نایب رئیس مجمع خیریه قمر بنی‌هاشم(ع) بیرجند با بیان اینکه ماه محرم یادآور درس‌های بزرگی برای انسانیت از جمله آزادگی، جوانمردی و پایمردی است، گفت: این مجمع خیریه در راستای احیای فضائل اخلاقی در ماه محرم به یاد شهدای کربلا با همت خیران به محرومان کمک می‌کند.

وقتی درس‌های عاشورا زنده می‌شودمحمدحسین فروتنی، نایب رئیس مجمع خیریه قمر بنی‌هاشم(ع) بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، به فعالیت‌های مؤسسه خیریه قمربنی هاشم(ع) خراسان‌جنوبی در دهه اول محرم اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ماه محرم یادآور درس‌هایی بزرگ برای انسانیت از جمله آزادگی، جوانمردی و پایمردی است، افزود: باید به یاد این ویژگی‌های خاص انسانیت که امام حسین(ع) برای حفظ آن جان خود را فدا کرد، کوشید. در همین راستا مجمع خیریه قمر بنی‌هاشم(ع) بیرجند در راستای احیای این فضائل اخلاقی در ماه محرم به یاد شهیدان کربلا، با همت خیران به محرومان کمک می‌کند.

نایب رئیس مجمع خیریه قمر بنی‌هاشم(ع) بیرجند افزود: مشارکت در راه اندازی ایستگاه صلواتی در دستگرد و مناطق محروم شهر بیرجند و توزیع غذای نذری از شب اول محرم در بین خانواده‌های نیازمند و تحت پوشش مؤسسه از جمله این فعالیت‌ها بود.

فروتنی بیان کرد: توزیع کیف و بسته‌های لوازم‌التحریر برای تمامی دانش‌آموزان تحت پوشش مؤسسه و ذبح و توزیع گوشت مرغ و گوسفند برای خانواده‌های تحت پوشش خیریه از دیگر فعالیت‌هاست.

وی تصریح کرد: جمع‌آوری هزینه‌های پخت و توزیع حدود 1000 پرس غذا برای دهه دوم محرم و ارسال به درب منازل افراد تحت پوشش مؤسسه خیریه از دیگر اقدامات بوده است.

نایب رئیس مجمع خیریه قمر بنی‌هاشم(ع) بیرجند یادآور شد: خیران می‌توانند از طریق شماره کارت 5892101217130232 نزد بانک سپه و یا شماره گیری *6655*724000# نذورات خود را ارسال کنند تا در راستای کمک به محرومان از آن استفاده شود.

انتهای پیام

 

 

captcha